Amaç: Bu araştırmada otantik öğrenme stratejisine göre yapılandırılan uzaktan bir öğrenme sisteminin öğrencilerin akademik başarılarına, derse karşı tutumlarına ve tarihsel empati yapabilme becerilerine etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır.
Yöntem: Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışma için nicel veri elde edebilmek için yarı deneysel model kullanılmıştır. Basit tesadüfi örnekleme ile seçilen bir okuldan kontrol grubuna 24, deney grubuna ise 30 öğrenci atanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını tespit etmek için Altıkulaç (2014) tarafından geliştirilen akademik başarı testi, derse karşı tutumlarını belirleyebilmek için Yeşiltaş & Yılmazer (2015) tarafından geliştirilen tutum ölçeği, tarihsel empati yapabilme becerilerini ölçmek için ise Çalışkan & Demir (2019) tarafından geliştirilen Tarihsel Empati Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir.
Çalışmada otantik bir uzaktan öğrenme ortamı olarak İneç (2012) tarafından ADDIE (Analyze, Design, Development, Implementation & Evaluation) öğretim tasarım modeliyle geliştirilen Seyyah adlı bir coğrafi bilgi sistemleri uygulaması kullanılmıştır. Seyyah bu çalışma için otantik öğrenme stratejisine uygun bir şekilde yapılandırılarak sürümü yükseltilmiştir. Sistem üzerindeki etkinlikler ise senaryoların ve kanıtların kullanıldığı kurgular üzerinden çoklu bir ortama dönüştürülmüş ve Seyyah’ın bir geo-medya uygulaması olarak kullanılması sağlanmıştır.
Bulgular: Çalışmadan elde edilen bulgular, deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarının, derse karşı tutumlarının ve tarihsel empati yapabilme becerilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha anlamlı bir fark gösterdiğini ortaya koymuştur.
Özgünlük: Çalışma, otantik öğrenmeyi gerçekleştiren uzaktan bir öğrenme sisteminin ilk kez uygulanması, COVID-19 pandemisinden etkilenmeyen deneysel bir sürece sahip olması ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ilk defa otantik öğrenme stratejisinin uygulanması gibi nedenlerle önemli görülmektedir.
Tarihsel empati Coğrafi bilgi sistemleri Otantik öğrenme Uzaktan eğitim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
Purpose: In this research, it is aimed to determine the effect of a distance learning system structured according to an authentic learning strategy on students' academic achievement, attitudes towards the course and their ability to make historical empathy.
Method: Quantitative research methods were used in the study. A quasi-experimental model was used to obtain quantitative data for the study. 24 students were assigned to the control group and 30 students to the experimental group from a school selected by simple random sampling. The academic achievement test developed by Altıkulaç (2014) to determine the academic achievement of students, the attitude scale developed by Yeşiltaş & Yılmazer (2015) to determine their attitudes towards the course, and the Historical Empathy Scale developed by Çalışkan & Demir (2019) to measure their historical empathy skills. It was applied as a pre-test and post-test. The data obtained from the scales were analyzed with the independent groups t-test.
As an authentic distance learning environment, a geographic information systems application called Seyyah, which was developed by İneç (2012) with the ADDIE (Analyze, Design, Development, Implementation & Evaluation) instructional design model, was used. For this study, Seyyah was configured and upgraded in accordance with the authentic learning strategy. The activities on the system, on the other hand, were transformed into a multi-environment through fictions using scenarios and evidence, and Seyyah was used as a geo-media application.
Findings: The results obtained in the study revealed that the academic achievements, attitudes towards the course and the ability of historical empathy of the experimental group students showed a more significant difference compared to the control group students.
Originality: The study is considered important for reasons such as the first implementation of a distance learning system that performs authentic learning, the fact that it has an experimental process that is not affected by the COVID-19 pandemic, and the implementation of an authentic learning strategy for the first time in the Turkish Republic History of Revolution and Kemalism course.
Historical empathy Geographical information systems Authentic learning Distance education History of Turkish Republic Revolution and Kemalism
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | May 6, 2022 |
Acceptance Date | December 2, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |