Research Article
BibTex RIS Cite

Otantik Bir Uzaktan Öğrenme Ortamının Öğrenmeye Etkisinin İncelenmesi

Year 2022, , 1197 - 1218, 30.12.2022
https://doi.org/10.46928/iticusbe.1113416

Abstract

Amaç: Bu araştırmada otantik öğrenme stratejisine göre yapılandırılan uzaktan bir öğrenme sisteminin öğrencilerin akademik başarılarına, derse karşı tutumlarına ve tarihsel empati yapabilme becerilerine etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır.

Yöntem: Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışma için nicel veri elde edebilmek için yarı deneysel model kullanılmıştır. Basit tesadüfi örnekleme ile seçilen bir okuldan kontrol grubuna 24, deney grubuna ise 30 öğrenci atanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını tespit etmek için Altıkulaç (2014) tarafından geliştirilen akademik başarı testi, derse karşı tutumlarını belirleyebilmek için Yeşiltaş & Yılmazer (2015) tarafından geliştirilen tutum ölçeği, tarihsel empati yapabilme becerilerini ölçmek için ise Çalışkan & Demir (2019) tarafından geliştirilen Tarihsel Empati Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir.

Çalışmada otantik bir uzaktan öğrenme ortamı olarak İneç (2012) tarafından ADDIE (Analyze, Design, Development, Implementation & Evaluation) öğretim tasarım modeliyle geliştirilen Seyyah adlı bir coğrafi bilgi sistemleri uygulaması kullanılmıştır. Seyyah bu çalışma için otantik öğrenme stratejisine uygun bir şekilde yapılandırılarak sürümü yükseltilmiştir. Sistem üzerindeki etkinlikler ise senaryoların ve kanıtların kullanıldığı kurgular üzerinden çoklu bir ortama dönüştürülmüş ve Seyyah’ın bir geo-medya uygulaması olarak kullanılması sağlanmıştır.

Bulgular: Çalışmadan elde edilen bulgular, deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarının, derse karşı tutumlarının ve tarihsel empati yapabilme becerilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha anlamlı bir fark gösterdiğini ortaya koymuştur.

Özgünlük: Çalışma, otantik öğrenmeyi gerçekleştiren uzaktan bir öğrenme sisteminin ilk kez uygulanması, COVID-19 pandemisinden etkilenmeyen deneysel bir sürece sahip olması ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ilk defa otantik öğrenme stratejisinin uygulanması gibi nedenlerle önemli görülmektedir.

References

  • Altıkulaç, A. (2014). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde hatıratların kullanımının öğrenme sürecine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Aydın, O. (2019). Otantik öğrenme ortamlarının 4. sınıf matematik ders başarısı ve akademik özgüvenlerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur, Türkiye.
  • Aynas, N. (2018). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarını etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van, Türkiye.
  • Azarmi, S. (2010). The use of authentic games in english language teaching (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Bektaş, M. & Horzum, M. B. (2014). Otantik öğrenme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bektaş, M. & Horzum, M. B. (2019). Eğitim ve otantik öğrenme. İçinden B. Ata, M. Bektaş & M. B. Horzum (Ed.), Otantik öğrenme (pp. 1-48). Ankara: Vize Akademik.
  • Bektaş, M. & Horzum, M. B. (2019). Otantik Öğrenmede Kullanılabilecek Yöntem- Teknik ve Uygulama Örnekleri. İçinden B. Ata, M. Bektaş ve M. B. Horzum (Ed.), Otantik öğrenme (pp. 75-100). Ankara: Vize Akademik.
  • Blum, K. M. (2002). Enhancement of student learning and attitude towards mathematics through authentic learning experiences (Yayımlanmamış doktora tezi). Curtin University, Avustralya.
  • Bruffy, W. R. (2012). Authentic tasks: a participatory action research study on a teaching method for the inclusive classroom (Yayımlanmamış doktora tezi). Northeastern University, Boston, ABD.
  • Cresswell, J. W. (2016). Araştırma deseni. Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir), Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çalışkan, H. & Demir, B. (2019). Ergenlerde tarihsel empati ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish History Education Journal, 8(1), 129–149. https://doi.org/10.17497/tuhed.557538
  • Duran, M. (2014). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının maddenin tanecikli yapısı ünitesi kavramsal anlama düzeyi ve bazı öğrenme çıktıları üzerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Gençoğlan, D. M. (2017). Otantik örnek olay destekli argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusundaki başarılarına, tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş, Türkiye.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarını öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması (Yayımlanmamış doktora tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • Güneş, G., Arıkan, A. & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic information system (GIS). Participatory Educational Research (PER), 7(3), 247-264. https://doi.org/10.17275/per.20.45.7.3
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye.
  • Hastürk, H. G & Çetin, A. (2020). Öğretmen adaylarının otantik öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşleri: çevre eğitimi. İçinden İ. Dökme & S. Benzer (Ed.), Fen eğitimi araştırmalarında güncel bakış (pp.129–144), Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • İneç, Z. F. (2012). Sosyal bilgiler eğitiminde internet tabanlı CBS uygulaması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan, Türkiye.
  • İneç, Z. F. & Akpınar, E. (2012). A web based geographical information system application: Seyyah. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 111–130.
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan, Türkiye.
  • İneç, Z. F. & Akpınar, E. (2017). Sosyal bilgilerin otantik öğretiminde yeni yaklaşımlar. International Journal of Social Science Research, 6(2), 46–65.
  • İneç, Z. F. (2020a). Otantik öğrenme. İçinden İ. Kozikoğlu (Ed.), Eğitimde Güncel Yaklaşımlar (pp.17–36). Ankara: Pegem Akademi.
  • İneç, Z. F. (2020b). Sosyal bilimlerde uzaktan eğitim çalışmalarının ders aktarım sistemleri açısından analizi. İçinden E. Yeşiltaş (Ed.), Sosyal bilimlere uzaktan eğitimde bakış (pp. 93-124). Ankara: Pegem Akademi.
  • Johnson, Y. L. (2007). The effiencacy of authentic assessment versus pencil and paper testing in evaluating student achievement in a basic technology course (Yayımlanmamış doktora tezi). Walden University, Minneapolis, ABD.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44–46. https://doi.org/10.5455/jmood.20130325011730
  • Kim, S. (2003). The effect of authentic assessment strategy on students achievement in a constructivist classroom. İçinden A. Rossett (Ed.), Proceedings of E-Learn 2003-World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (pp. 257-260). Phoenix, Arizona, ABD: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Kinay, İ. (2015). Otantik değerlendirme yaklaşımının öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile öğrenmeye ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançlarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, Türkiye.
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Koçyiğit, S. & Zembat, R. (2013). Otantik görevlerin öğretmen adaylarının başarılarına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 291-303.
  • Kulakaç, E. E. (2020). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Sakarya ili örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century an overview. Educause.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı (Ortaokul 8. Sınıf), Ankara. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812104016155-inkılap%20tarihi%20ve%20 atatürkçülük%20öğretim%20programı.pdf Erişim tarihi: 13.07.2020.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: a practical introduction & guide for implementation. Meridian. https://meridian.ced.ncsu.edu/archive/win2003/authentic_learning/. Erişim tarihi: 25.08.2020.
  • Nişancı, İ. (2013). Otantik şarkıların İngilizce öğretiminde kullanımı: öğrenci algıları analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye.
  • Özenoğlu, Y. E. & Baltacı, Ş. (2021). Grupla robotik programlamada otantik görev odaklı uygulamaların problem çözme becerileri üzerindeki etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 568-623. DOI: 10.19171/uefad.873423
  • Pullu, E. K. (2019). Programlama öğretiminde otantik görev odaklı uygulamaların öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Rule, A. C. (2006). The components of authentic learning. Journal of Authentic Learning, 3(1), 1-10.
  • Sellüm, F. S. (2020). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin karar verme becerilerine ve bu derse yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2020), Otantik. Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlüğü.
  • Uyar Uslan, E. (2006). Öğrenme stratejileri kullanımının ingilizce dilbilgisi başarısı üzerindeki etkiliği (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Yanpar Şahin, T. (1994). İlkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde akademik benlik kavramı, ders içi öğrenme ve ders dışı çalışma yolları ile başarı ilişkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 43-48.
  • Yeşiltaş, E. & Yılmazer, A. (2015). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutum ölçeği; geçerlik ve güvenirlik çalışması. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(3), 233–254.

Investigation of the Effect of an Authentic Distance Learning Environment on Learning

Year 2022, , 1197 - 1218, 30.12.2022
https://doi.org/10.46928/iticusbe.1113416

Abstract

Purpose: In this research, it is aimed to determine the effect of a distance learning system structured according to an authentic learning strategy on students' academic achievement, attitudes towards the course and their ability to make historical empathy.

Method: Quantitative research methods were used in the study. A quasi-experimental model was used to obtain quantitative data for the study. 24 students were assigned to the control group and 30 students to the experimental group from a school selected by simple random sampling. The academic achievement test developed by Altıkulaç (2014) to determine the academic achievement of students, the attitude scale developed by Yeşiltaş & Yılmazer (2015) to determine their attitudes towards the course, and the Historical Empathy Scale developed by Çalışkan & Demir (2019) to measure their historical empathy skills. It was applied as a pre-test and post-test. The data obtained from the scales were analyzed with the independent groups t-test.

As an authentic distance learning environment, a geographic information systems application called Seyyah, which was developed by İneç (2012) with the ADDIE (Analyze, Design, Development, Implementation & Evaluation) instructional design model, was used. For this study, Seyyah was configured and upgraded in accordance with the authentic learning strategy. The activities on the system, on the other hand, were transformed into a multi-environment through fictions using scenarios and evidence, and Seyyah was used as a geo-media application.

Findings: The results obtained in the study revealed that the academic achievements, attitudes towards the course and the ability of historical empathy of the experimental group students showed a more significant difference compared to the control group students.

Originality: The study is considered important for reasons such as the first implementation of a distance learning system that performs authentic learning, the fact that it has an experimental process that is not affected by the COVID-19 pandemic, and the implementation of an authentic learning strategy for the first time in the Turkish Republic History of Revolution and Kemalism course.

References

  • Altıkulaç, A. (2014). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde hatıratların kullanımının öğrenme sürecine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Aydın, O. (2019). Otantik öğrenme ortamlarının 4. sınıf matematik ders başarısı ve akademik özgüvenlerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur, Türkiye.
  • Aynas, N. (2018). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarını etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van, Türkiye.
  • Azarmi, S. (2010). The use of authentic games in english language teaching (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Bektaş, M. & Horzum, M. B. (2014). Otantik öğrenme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bektaş, M. & Horzum, M. B. (2019). Eğitim ve otantik öğrenme. İçinden B. Ata, M. Bektaş & M. B. Horzum (Ed.), Otantik öğrenme (pp. 1-48). Ankara: Vize Akademik.
  • Bektaş, M. & Horzum, M. B. (2019). Otantik Öğrenmede Kullanılabilecek Yöntem- Teknik ve Uygulama Örnekleri. İçinden B. Ata, M. Bektaş ve M. B. Horzum (Ed.), Otantik öğrenme (pp. 75-100). Ankara: Vize Akademik.
  • Blum, K. M. (2002). Enhancement of student learning and attitude towards mathematics through authentic learning experiences (Yayımlanmamış doktora tezi). Curtin University, Avustralya.
  • Bruffy, W. R. (2012). Authentic tasks: a participatory action research study on a teaching method for the inclusive classroom (Yayımlanmamış doktora tezi). Northeastern University, Boston, ABD.
  • Cresswell, J. W. (2016). Araştırma deseni. Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir), Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çalışkan, H. & Demir, B. (2019). Ergenlerde tarihsel empati ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish History Education Journal, 8(1), 129–149. https://doi.org/10.17497/tuhed.557538
  • Duran, M. (2014). Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının maddenin tanecikli yapısı ünitesi kavramsal anlama düzeyi ve bazı öğrenme çıktıları üzerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Gençoğlan, D. M. (2017). Otantik örnek olay destekli argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlar konusundaki başarılarına, tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş, Türkiye.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarını öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması (Yayımlanmamış doktora tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • Güneş, G., Arıkan, A. & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic information system (GIS). Participatory Educational Research (PER), 7(3), 247-264. https://doi.org/10.17275/per.20.45.7.3
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye.
  • Hastürk, H. G & Çetin, A. (2020). Öğretmen adaylarının otantik öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşleri: çevre eğitimi. İçinden İ. Dökme & S. Benzer (Ed.), Fen eğitimi araştırmalarında güncel bakış (pp.129–144), Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • İneç, Z. F. (2012). Sosyal bilgiler eğitiminde internet tabanlı CBS uygulaması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan, Türkiye.
  • İneç, Z. F. & Akpınar, E. (2012). A web based geographical information system application: Seyyah. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 111–130.
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Erzincan Üniversitesi, Erzincan, Türkiye.
  • İneç, Z. F. & Akpınar, E. (2017). Sosyal bilgilerin otantik öğretiminde yeni yaklaşımlar. International Journal of Social Science Research, 6(2), 46–65.
  • İneç, Z. F. (2020a). Otantik öğrenme. İçinden İ. Kozikoğlu (Ed.), Eğitimde Güncel Yaklaşımlar (pp.17–36). Ankara: Pegem Akademi.
  • İneç, Z. F. (2020b). Sosyal bilimlerde uzaktan eğitim çalışmalarının ders aktarım sistemleri açısından analizi. İçinden E. Yeşiltaş (Ed.), Sosyal bilimlere uzaktan eğitimde bakış (pp. 93-124). Ankara: Pegem Akademi.
  • Johnson, Y. L. (2007). The effiencacy of authentic assessment versus pencil and paper testing in evaluating student achievement in a basic technology course (Yayımlanmamış doktora tezi). Walden University, Minneapolis, ABD.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44–46. https://doi.org/10.5455/jmood.20130325011730
  • Kim, S. (2003). The effect of authentic assessment strategy on students achievement in a constructivist classroom. İçinden A. Rossett (Ed.), Proceedings of E-Learn 2003-World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (pp. 257-260). Phoenix, Arizona, ABD: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Kinay, İ. (2015). Otantik değerlendirme yaklaşımının öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile öğrenmeye ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançlarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, Türkiye.
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Koçyiğit, S. & Zembat, R. (2013). Otantik görevlerin öğretmen adaylarının başarılarına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 291-303.
  • Kulakaç, E. E. (2020). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Sakarya ili örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century an overview. Educause.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı (Ortaokul 8. Sınıf), Ankara. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812104016155-inkılap%20tarihi%20ve%20 atatürkçülük%20öğretim%20programı.pdf Erişim tarihi: 13.07.2020.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: a practical introduction & guide for implementation. Meridian. https://meridian.ced.ncsu.edu/archive/win2003/authentic_learning/. Erişim tarihi: 25.08.2020.
  • Nişancı, İ. (2013). Otantik şarkıların İngilizce öğretiminde kullanımı: öğrenci algıları analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye.
  • Özenoğlu, Y. E. & Baltacı, Ş. (2021). Grupla robotik programlamada otantik görev odaklı uygulamaların problem çözme becerileri üzerindeki etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 568-623. DOI: 10.19171/uefad.873423
  • Pullu, E. K. (2019). Programlama öğretiminde otantik görev odaklı uygulamaların öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Rule, A. C. (2006). The components of authentic learning. Journal of Authentic Learning, 3(1), 1-10.
  • Sellüm, F. S. (2020). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin karar verme becerilerine ve bu derse yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2020), Otantik. Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlüğü.
  • Uyar Uslan, E. (2006). Öğrenme stratejileri kullanımının ingilizce dilbilgisi başarısı üzerindeki etkiliği (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Yanpar Şahin, T. (1994). İlkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde akademik benlik kavramı, ders içi öğrenme ve ders dışı çalışma yolları ile başarı ilişkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 43-48.
  • Yeşiltaş, E. & Yılmazer, A. (2015). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutum ölçeği; geçerlik ve güvenirlik çalışması. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(3), 233–254.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Yeşim Bozkurt 0000-0002-3815-7500

Zekeriya Fatih İneç 0000-0002-2391-605X

Publication Date December 30, 2022
Submission Date May 6, 2022
Acceptance Date December 2, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Bozkurt, Y., & İneç, Z. F. (2022). Otantik Bir Uzaktan Öğrenme Ortamının Öğrenmeye Etkisinin İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(45), 1197-1218. https://doi.org/10.46928/iticusbe.1113416