Günümüzün yoğun rekabet ortamında işletmelerin varlığını sürdürebilmesi ve büyüyebilmesinin kaynağı işletmelerin entelektüel sermayesidir. Bu nedenle işletmeler için entelektüel sermayesine katkı sağlayacak bilgi işçilerini kendilerine çekmeleri ve onları tutmaları çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı, işletmelerde var olan örgütsel öğrenme iklimi ile bilgi işçilerinin örgüte bağlılık değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Otomotiv, otomotiv yedek parçaları, elektrik, makine ve elektronik cihazlar sektörlerinde faaliyet gösteren şirketlerde çalışan mühendis ve teknisyenlerden toplanan verilerle analizler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlar, örgütsel öğrenme ikliminin örgüte bağlılığın duygusal ve normatif boyutlarıyla anlamlı bir ilişkisi olduğunu göstermektedir. Eğitim ve meslek özellikleri dikkate alındığında, mühendislerde öğrenme iklimi ile zorunlu bağlılık arasında ilişki olmadığı görülmüştür. Bu sonuçların bilgi işçileriyle çalışan tüm sektörler için yönetim ve insan kaynakları uygulamaları açısından önemli çağrışımları vardır.
In today’s competitive environment, intellectual capital is the main source of businesses’ survival and growth. Therefore, it is of vital importance for companies to recruit and retain knowledge-workers who are capable of contributing to their intellectual capital. The purpose of this article is to examine the relationship between organisational learning climate and organizational commitment of knowledge-workers. The data were collected from engineers and technicians working at automotive, automotive spare parts, electricity, machinery and electronical devices sectors. The results indicate that there is a significant relationship between organisational learning climate and affective and normative dimensions of organisational commitment. No significant relationship between learning climate and continuance commitment relationship was found. For companies employing knowledge-workers these results have very important implications regarding their management and human resources practices.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2020 |
Submission Date | January 2, 2020 |
Acceptance Date | April 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 37 |