Amaç: Bu makalede, ilkin, pedagojik bir bütçe-performans simülasyonu örneğinin kurgulanması amaçlanmaktadır. İkinci olarak, fiziki ve akademik-idari beşeri sermaye yatırımlarının ve kaynakların bu yatırım bileşenlerine tahsisinin üniversite performansı üzerindeki muhtemel etkilerinin, bir araştırma hipotezi çerçevesinde, incelenmesi hedeflenmektedir.
Yöntem: Makalede, bir sistem dinamiği yöntemi kullanılmakta ve basit bir yapı çerçevesinde, bir bütçenin örnekleme amaçlı olarak seçilen bazı bileşenleri bir performans fonksiyonu ile ilişkilendirilmekte, sistemin bazı anahtar değişkenlerinin seyrinin nasıl simüle edilebileceği ve politika-temelli performans optimizasyonunun nasıl yapılabileceği gösterilmektedir. Makalede kullanılan yöntem (sistem dinamiği), iç içe geçmiş, karmaşık optimizasyon ve simülasyon süreçlerinin modellenmesi için uygun bir yöntemdir.
Bulgular:¨Makaledeki simülasyon ve optimizasyon alıştırmalarıyla, iki tür bulgu örneklenmektedir: İlkin, yatırım temelli performans yörüngeleri simüle edilerek, fiziki ve beşeri sermaye yatırımlarının fark yaratabileceği gösterilmektedir. İkincisi, nümerik bir örnekle, üniversite performansını maksimize edecek kaynak dağılım(lar)ının varlığı kanıtlanmaktadır.
Özgünlük: Yükseköğretim kurumları ile ilgili performans optimizasyonu ve simülasyonu süreçlerinin kapsamlı ve derinlikli incelemelere ihtiyacı bulunmaktadır. Bu makale, bu tür incelemelere mütevazı bir katkı niteliği taşımaktadır.
Purpose: This paper has two main purposes, the first of which is to present a simple pedagogical example of budget-performance simulations that can be used for instructional purposes. The second purpose is to formulate a research hypothesis about the effects, on the overall performance, of (i) the overall level of physical and academic-managerial human capital investments and (ii) the allocation of resources between physical capital and academic-managerial human capital.
Method: We have employed a system dynamics method so as to construct a simplified setup (model) where some pedagogically illustrative components of the budget are specified and linked to an elementarily exemplified performance function. We have then simulated the investment-based performance trajectories to demonstrate the findings of the paper. We have shown how to undertake a policy-based optimization as well. The method (system dynamics) we have chosen is suitable for the modeling of complexly-interwoven optimization and simulation processes.
Findings: Through simulation and policy-based performance optimization exercises, we have demonstrated that the physical and academic-managerial capital investments matter and there exists an optimal allocation of resources that maximizes the university performance.
Originality: There is a need for a comprehensive and in-depth examination/inquiry of the performance optimization and simulation processes associated with the higher education institutions. This article represents a modest contribution to such an inquiry.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Teorik Makale |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2021 |
Submission Date | September 30, 2021 |
Acceptance Date | December 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 42 |