Bu çalışmanın amacı, işletmelerde önemli bir birim olarak kabul edilen halkla ilişkiler faaliyetlerinin, algılanan kurumsal sosyal medya iletişimi üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, nicel araştırma yöntemi kullanılarak, kesitsel ve ilişkisel tarama modeline dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, İstanbul ilindeki işletmelerde çalışan 397 katılımcı ile yürütülmüştür. Veriler katılımcı tanıtım formu ve araştırmacının literatür doğrultusunda oluşturduğu anket ile toplanmıştır. Anket, Google Form üzerinden hazırlanmış ve elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. ANOVA ve t-testi ile hipotezler test edilmiştir. Yapılan istatiksel analizlerde Halkla İlişkiler Ölçeği Yönetici ve Görevlilerin Üstlendiği Roller alt boyutunun frekans dağılımı ve açıklayıcı istatistiklerine göre, en yüksek ortalama 3,55 ile "Kurumun halkla ilişkiler sorumlusu halkla ilişkiler konusunda güçlü bir alt yapıya sahiptir." maddesinde, en düşük ortalama ise 2,96 ile "Kurumda halkla ilişkiler amaçlarına yönelik yeterli insan kaynağı tahsis edilmiştir." maddesinde elde edilmiştir. Bu araştırma, sosyal medya platformlarının halkla ilişkiler stratejileri için marka itibarını güçlendirme, kriz yönetimi ve müşteri etkileşimini artırmada önemli bir rol oynadığı bulgusuna ulaşmıştır.
The aim of this study is to examine the impact of public relations activities, which are considered an important unit within businesses, on perceived corporate social media communication. The study was conducted using a quantitative research method and is based on a cross-sectional and relational survey design. The study population included 397 participants working in businesses located in Istanbul. The data were collected through the participant information form and a questionnaire developed by the researcher based on the literature. The questionnaire was prepared via Google Forms, and the collected data were analyzed using the SPSS software. Hypotheses were tested using ANOVA and t-tests. According to the statistical analysis of the Public Relations Scale, the subdimension "Roles Undertaken by Managers and Officers" showed that the item "The person responsible for public relations in the organization has a strong background in public relations" had the highest mean score 3.55, while the item "Sufficient human resources are allocated in the organization for public relations purposes" had the lowest mean score 2.96. This study found that social media platforms play a significant role in enhancing brand reputation, managing crises, and increasing customer engagement as part of public relations strategies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Marketing Communications |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2025 |
Submission Date | May 16, 2025 |
Acceptance Date | September 13, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 24 Issue: 53 |