Müzik eğitimi engeli olsun ya da olmasın tüm bireyler için temel bir haktır. Engelli bireylerin çoğunlukla dış faktörlerden kaynaklı olarak bu hakka erişim sorunu yaşadıkları bilinen bir gerçektir. Uzaktan müzik eğitiminin engelli bireylerin erişilebilirlik sorununa çözüm üretme noktasında ne tür yeteneklerinin olduğu merak konusudur. Bu araştırmada bedensel engelli öğrencilerin uzaktan keman eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen araştırmanın katılımcılarını daha önce keman eğitimi almamış, 20-25 yaşları arasında, tekerlekli sandalye kullanan üç bedensel engelli üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama aşamasında ilk olarak öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak öğretim programı ve uzaktan öğretim modeli tasarlanmıştır. Daha sonra öğrencilerle 2019-2020 akademik yılında on iki hafta boyunca bireysel olarak Skype ve WhatsApp uygulamaları ile eş zamanlı ve eş zamanlı olmayan modellerde uzaktan keman eğitimi gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonunda öğrencilerle Dünya Engelliler Günü’nde bir konser düzenlenmiştir. Veriler öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerini almak amacıyla hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve konsere ilişkin duygu ve düşüncelerini yansıtan günlükler aracılığıyla toplanmıştır. Analiz aşamasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uzaktan keman eğitiminin öğrencilerin keman çalma performanslarına olumlu yönde etki yaptığı, erişilebilirlik problemini ortadan kaldırarak eğitimde fırsat eşitliğine katkı sunduğu, öğrencilerde ruhsal bir sakinleşme, daha az sinirlenme, keman çaldığı zaman mutlu olma, özgüven ve motivasyon artışı, toplum tarafından kabul edilme, ön plana çıkma ve beğenilme, çevre ile olumlu yönde iletişim kurma kazanımlarının oluştuğu tespit edilmiştir. Uygulamanın bir işte çalışan engellilerin eğitime erişim fırsatı sunarak yaşam boyu öğrenmeyi desteklediği de çalışmanın öne çıkan diğer bulguları arasındadır. Araştırmada gelecek çalışmalara ve paydaşlara bazı önerilerde bulunulmuştur.
Necmettin Erbakan Üniversitesi BAP Birimi
201410001
Music education is a fundamental right for all individuals, whether they have a disability or not. It is a known fact that people with disabilities often have problems in accessing this right due to external factors. It is a matter of curiosity what kind of abilities distance music education has in producing solutions to the accessibility problem of disabled individuals. In this study, it is aimed to examine the views of physically disabled students about distance violin education. The design of this research is a case study, one of the qualitative research methods. The participants of the study, which was determined by using the purposeful sampling method, consist of three physically disabled university students between the ages of 20 and 25 who use wheelchairs. In the 2019-2020 academic year, distance violin training in synchronous and asynchronous models and a concert on the International Day of Persons with Disabilities were held for twelve weeks in the 2019-2020 academic year. The data of the research consists of students' views on the practice and concert diaries. In the analysis phase, descriptive analysis technique was used. As a result of the research, the distance violin education application; It contributes to equality of opportunity in education by eliminating the accessibility problem, supports lifelong learning, provides a spiritual calming down in students, less anger, being happy when playing the violin, increased self-confidence and motivation, being accepted by the society, coming to the fore and being admired, positively affecting the environment. It has been determined that communication gains have occurred. In the study, suggestions were made for the stakeholders.
201410001
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 201410001 |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |