Geography and social studies courses are studied in relation to the interaction between people and place, and alternative techniques that employ visual, auditory elements, and technological processes are supported. In this context, documentaries are among the prominent productions studied in geography topics of social studies. The main aim of this research is to examine geographical elements through documentaries. The documentary series, “Anısına” which consists of 17 episodes and focuses on different artists in each episode, is a music-themed documentary series that stands out in the study. In each episode of the related documentary series, the life story and works of the artist featured in that episode are shared with interested viewers and researchers. A qualitative research method was used in the research process, and the study was conducted in a case study pattern. In the data collection process of the research, the documentary series was examined in detail through document analysis, and in the data analysis section, main and sub-themes related to the subject were created based on the data obtained from each episode through content analysis. According to the results of the study, 9 basic geographical elements were determined as the main theme. The most recurring theme was 'calendar chronology,' while the least recurring geographical element was the theme of 'geographical events.' Based on the study's results, it is thought that using alternative teaching tools such as documentaries (e. g. Anısına Documentary) in the teaching process of geographical elements can motivate and stimulate the students' interest in the course.
Coğrafya ve sosyal bilgiler dersleri insan ve mekânın etkileşimine dikkat çeken yapıları ile ilişkisel olarak incelenirken görsel, işitsel öğelerin, teknolojik süreçlerin işe koşulduğu farklı ve alternatif yöntem tekniklerden yararlanılmasını desteklemektedir. Son dönemde nitelikli ve sürdürülebilir eğitim anlayışı ile sosyal bilgiler dersinde yararlanılan alternatif öğretim materyallerinin çeşitlendirilmesi hedeflenmektedir. Bu bağlamda belgeseller de sosyal bilgilerin coğrafya konuları çalışılırken öne çıkan yapımlar arasındadır. Sosyal bilgiler dersinde coğrafi konuların öğretiminde belgesel kullanımına ilişkin çalışmaların desteklenmesi ve alan literatüründe yer alması teşvik edilmektedir. Bu araştırmanın temel amacı sosyal bilgiler dersinde coğrafi unsurların belgesel yoluyla incelenmesidir. Çalışma kapsamında incelemeye alınan ‘Anısına’ belgeseli 17 bölümden oluşan ve her bölümde farklı bir sanatçıyı ele alan, müzik konulu bir belgesel serisi olarak dikkat çekmektedir. İlgili belgesel serisinde her bir bölümde o bölüme konu edilen sanatçının hem hayat hikâyesi hem de çalışmaları konuya ilgi duyan izleyici ve araştırmacılar ile paylaşılmaktadır. Araştırma süresince nitel araştırma yönteminden yararlanılırken, çalışmanın yapısına uygun olarak durum çalışması deseninde çalışılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde doküman incelemesi ile belgesel serisi detaylı şekilde incelenmiş olup, verilerin analizi kısmında ise içerik analizi ile her bir bölümden elde edilen veriler ışığında, konuyla ilgili ana ve alt temalar oluşturulmuştur. Sosyal bilgiler dersinde coğrafi unsurların belgesel yoluyla ele alındığı çalışmanın sonuçlarına göre 9 temel coğrafi unsur ana tema olarak belirlenmiştir. En sık tekrar eden tema ‘takvim kronoloji’ olurken, en az tekrar eden coğrafi unsur ise ‘coğrafi olaylar’ temasıdır. Çalışmanın sonuçlarından yola çıkılarak, sosyal bilgilerde coğrafi unsurların öğretimi sürecinde, belgeseller gibi (Örn. Anısına Belgeseli) alternatif öğretim araçlarından yararlanmanın derslere ilgiyi teşvik edici olabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |