In this study
Physical Education and Sports School students in terms of their approach to
sport sponsorship is evaluated according to different demographics. The study
sample Duzce University School of Physical Education and Sports Coaching and
Physical Education and Sports Teacher Education in the 2016-2017 academic year
studying in 1st, 2nd, and 3rd class students are.
The study of
105 male volunteers participated in a total of 188 students, including 83
women. The collection of data on research, personal information form developed
by the researcher and Rose, M (2011) by the validity and reliability has
benefited from the five-point Likert-type scale consisting of 20 items.
Kolmogorov-Smirnov test for normal distribution of data, homogeneity test for
the homogeneity of variances tests. In nonparametric Mann-Whitney and
Kruskal-Wallis statistical data in the assessment tests were used. Statistical
analysis The level of significance was p <0.05 been selected. As a result, the students in Sports
Science gender, department, duration of playing sports as licensed variables no
significant difference was detected.There is a significant difference in favor
of the third grade in terms of class change in the points of view of sports
sponsorship.
Bu
araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin spor sponsorluğuna bakış
açıları farklı demografik özelliklere göre değerlendirilmiştir. Araştırmanın
örneklemini Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi ve
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim
gören 1.,2.,ve 3. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmaya
105 erkek 83 kadın olmak üzere toplam 188 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır.
Araştırmada verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen
kişisel bilgi formu ve Gül, M (2011)
tarafından geçerliği ve güvenirliği yapılmış, 20 maddeden oluşan beşli likert
tipi ölçekten yararlanılmıştır. Verilerin normal dağılım testi için kolmogorov-
simirnov, homojenlik testi için ise homogeneity of variances testi yapılmıştır.
İstatistiksel değerlendirilmesinde nonparametrik verilerde mann-whitney ve
Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. İstatistikî analizlerde anlamlılık
düzeyi p<0.05 olarak seçilmiştir. Sonuç olarak Spor Bilimlerinde öğrenim
gören öğrencilerin, cinsiyet, bölüm, lisanslı olarak spor yaptıkları süre
değişkenlerinde anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Spor sponsorluğuna bakış açılarının sınıf
değişkeni açısından ise 3. Sınıflar lehine anlamlı fark oluğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |