Suç, bireysel
ve toplumsal refahı etkileyen faktörlerden bir tanesidir. Bu nedenle iktisat
yazınında önemi gittikçe artan araştırma konularının başında gelmektedir. Bu
çalışmada da üç farklı suç tanımı ile eğitim ve çeşitli sosyo-ekonomik
değişkenler arasındaki ilişki İİBS3 (il) düzeyinde oluşturulan panel veri
kullanılarak araştırılacaktır. Çalışmanın temel hipotezi, “eğitim düzeyi
yükseldikçe suça olan eğilim azalmaktadır.” önermesidir. Tahmin edilen modele eğitim değişkenlerinin
yanında gelir, işsizlik, göç ve hanenalkı büyüklüğü de kontrol değişkenleri
olarak dahil edilmiştir. Mali suçlar, hırsızlık ve şiddet suçları ise
oluşturulan modelde bağımlı değişken olarak kullanılmışlardır. Model tahmin
sonuçları, temel hipotezimizi destekler nitelikte değildir. Bunun yanında
demografik ve sosyal yapıyı ifade eden göç ve hanehalkı büyüklüğü ile ekonomik
koşulları ifade eden işsizlik ile suç arasında anlamlı bir ilişki tespit
edilmiştir.
Crime is one
of the factors affecting individual and social welfare. Therefore, it is one of
the most important research topics in the economic literature. In this study,
it is investigated the relationship between three different crime concepts and
education and various socio-economic variables by employed panel data at NUTS3
level. The basic hypothesis of the paper is that the higher educational level
is tend to lower the crime rate. It was included income, unemployment,
immigration and household size as control variables in the estimated models.
And financial crime, theft and violent crime were used as dependent variables
in the model. Empirical results do not support our basic hypothesis. however,
empirical results show that there is a strong relationship between crime and
immigration, household size, unemployment. In these variables, immigration and
household size display demographic and social structure and unemployment
displays economic structure.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |