Bu araştırmanın temel amacı, seçmeli Kur’an-ı Kerim dersini seçen öğrencilerin, dersi tercih etme ya da etmeme nedenlerini, dersi seçen öğrencilerin dersten memnuniyet düzeylerini, dersin amaçlarının gerçekleşme düzeyini ve dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak anket formu hazırlanmıştır. Artvin il merkezinde 7. sınıfa devam eden toplam 308 öğrenci araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin daha önceki sınıflarda dersi seçip seçmemeleri araştırmanın bağımsız değişkeni olarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin dersi seçmelerine etki eden en önemli faktör, kendi ilgi ve merakları ile ailelerinin yönlendirmesidir. Bunun yanında öğrenciler dersi seçmekten memnun olduklarını ifade etmiştir. Dersin amaçlarının büyük bir oranda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Öte yandan dersin eğitim-öğretim sürecine ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 4 |