Bu araştırmanın amacı
perakende giyim sektöründe kişisel satış sürecinde yaratıcı stratejinin satış
başarısı üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın modeli betimsel
tarama modelidir. Araştırma, niteliği itibariyle uygulamalı bir alan
araştırması, verilerinin değerlendirilmesi açısından da nicel bir çalışmadır. Araştırmanın
evrenini İstanbul ilinde faaliyet gösteren perakende giyim mağazalarda çalışan
personel oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 400 çalışan oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu
demografik bilgileri içeren beş sorudan, “Yaratıcılık Ölçeği” ve “Satış
Başarısı Ölçeği”den meydana gelmektedir. Veriler SPSS 16 paket programında
analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, t
testi, ANOVA testi ve korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma
soncunda kişisel yaratıcılığın ve örgütsel yaratıcılığın satış başarısı üzerine
etkisi olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study is to
investigate the impact of the creative strategy on sales performance in the
personal selling process in the retail clothing sector. The research model is
the descriptive survey model. The population of research is comprised of staff
working in retail on male-female clothing stores in Istanbul. Research sample
consists of 400 employees. A questionnaire form was used as data collection
tool in the research. The questionnaire consists of five questions with
demographic information, the "Creativity Scale" and the "Sales
Performance Scale". The data was analyzed
in the SPSS 16 packet program. While analyzing data, descriptive statistics,
t-test, ANOVA and correlation analysis were used. As a result of research, it
was determined that personal creativity and organizational creativity have an
impact on sales performance.
Other ID | 0000-0002-3265-7272 |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |