Kur’an-ı Kerim, insanoğlunun anlam dünyasını
şekillendirerek duygu ve davranışlarına istikamet kazandırma maksadıyla
indirilmiş bir kitaptır. O’nun, kendini bir hidayet kaynağı olarak
nitelendirmesinin anlamı da esasen budur. ‘Hidayet kaynağı’ nitelemesi, Kur’an
ayetlerinin eğitsel açıdan taşıdığı değere işaret etmektedir. Bununla birlikte
Kur’an’ın bir hidayet kaynağı olarak işlev görebilmesi için bireylere düşen
bazı sorumluluklar bulunmaktadır. Ayetlerin manası üzerinde araştırmalar
yapılması ve zihinsel aktiviteler gerçekleştirilmesi bu sorumlulukların başında
gelmektedir. Ayetlerden alınması gereken ibretlerin ve çıkarılması gereken
derslerin keşfedilmesi başka türlü mümkün olmaz. Ayetleri anlama sürecinde
yararlanılması gereken başta gelen kaynaklar kuşkusuz tefsirlerdir. Ancak
mevcut tefsirlerde, ayet-i kerimelerin insan davranışlarına bakan yönü ile ne
ölçüde ele alınıp yorumlandığı araştırılmaya muhtaç bir meseledir. Söz konusu
ihtiyaçtan hareketle yapılan bu araştırmada, “Kur’an ayetlerinin eğitsel açıdan
taşıdıkları değerin, tefsir eserlerine yansıma durumu nedir?” sorusuna cevap
aranmıştır.
The Qur'an is a book that has been downloaded
with the purpose of giving direction to the emotions and behaviors of the human
being by shaping the world of meaning. This is essentially the meaning of what he describes as a source of
guidance. In order for the Qur'an to function as a source of guidance, it is
first necessary to understand its verses. The primary sources that must be
utilized in the process of understanding the verses are undoubtedly tafsir.
However, in the present tafsir works, it is a matter that needs to be
investigated to what extent the verse is interpreted and interpreted in terms
of looking at human behaviors. In this research, which is based on the need,
the answer was searched in the question "What is the value of the Qur'anic
verses in terms of educational perspectives, reflection on the Qur'anic
works?"
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |