Bu çalışmada, aile-birey
etkileşimi sunularak toplumsal cinsiyet rolleri, aile içi şiddet ve kadının
problem çözme becerileri incelenerek, bu durum ve tutumların kadınların
ebeveynlik öz-yeterlik algılarına ve cezaya dayalı ebeveynlik davranışlarına
olan etkisi araştırılmıştır. Türkiye genelinde, temsili bir örneklem ile rassal
yöntemle seçilmiş, 2-8 yaş arası çocuğu olan, kentsel ve kırsal yerleşim bölgelerinden 810 kadın ile görüşülmüştür. Sonuçlar
göstermiştir ki, kırsal bölgelerde yaşayan, sosyo-ekonomik ve eğitim düzeyleri
düşük olan anneler hem daha geleneksel cinsiyetçi tutumlara sahipler, hem de
eşlerinden daha fazla şiddet görmekteler. Sosyo-ekonomik düzey kontrol edilerek
yapılan yordayıcı analizlerin sonuçlarına göre de, daha geleneksel cinsiyetçi
tutumlara sahip, eşinden fiziksel ve duygusal şiddet gören ve
çaresiz hisseden anneler, çocuklarına karşı daha çok cezaya dayalı disiplin
davranışlarını göstermektedirler.
Toplumsal Cinsiyet Rolleri Şiddet Aile Ebeveynlik Davranışları Problem Çözme Becerisi Erken Çocukluk Temsili Örneklem
In the current study, the family and individual
interaction was presented by examining the gender role attitudes, within family
violence and problem solving abilities of women. In addition, the association
of these attitudes with the parental self-efficacy and harsh parenting
behaviors in women was examined. A representative sample with a probability
proportional to size was composed of 810 women who had children aged 2-8, and
the women were randomly recruited in the study.
The results showed that, women who lived in rural areas and who had low
education and socio-economic status had traditional gender role attitudes,
experienced more violence from their husbands. The regression analyses
indicated that mothers who had traditional gender role attitudes, experienced
more physical and emotional violence from their husbands and felt desperate,
displayed higher levels of harsh parenting behaviors towards their children.
Gender Role Attitudes Violence Family Parenting Behaviors Problem Solving Ability Early Childhood Representative Sampling
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 4 |