The concept of Employee Satisfaction has a special importance in
the aviation sector, as in all service sectors to achieve organizational goals
and objectives. Employee satisfaction in the aviation enterprises where shift
work is being carried out that plays a
fundamental decisive role.
Scope of this study; overall perception of employee satisfaction
is to research as perspective in perceived satisfaction with managers,
satisfaction of the friendship relations and satisfaction with working
conditions. The purpose of this study is to evaulate the satisfaction
perceptions of employees who work at passenger servives on the HUB station of
the largest national airline company operating in the air passenger
transportation sector in Turkey as a holistic perspective.
In the study; the scale was developed by applying the mixed
research method, the data were gathered
and analyzed by interviewing with the employees who work at shift. The research
is to contribute to the literature in terms of theoretical and practical
aspects.
Çalışan Memnuniyeti kavramı örgütsel amaç ve hedeflere ulaşmak
için tüm hizmet sektörlerinde olduğu gibi havacılık sektöründe de özel bir
öneme sahiptir. Vardiyalı çalışmanın yürütüldüğü havacılık işletmelerinde de
çalışan memnuniyeti temel belirleyici bir rol oynamaktadır.
Çalışma kapsamında; çalışanların genel memnuniyet algısı,
algılanan yönetici memnuniyeti, arkadaşlık ilişkilerinden duyulan memnuniyet
ile iş/çalışma koşullarına duyulan memnuniyet perspektifinde incelenmiştir.
Araştırmanın amacı, Türkiye’de havayolu yolcu taşımacılığı alanında faaliyet
gösteren en büyük ulusal havayolu şirketinin HUB istasyonunda Yolcu
Hizmetlerinde vardiyalı olarak çalışanların memnuniyet algılarını bütüncül bir
bakış açısıyla incelemektir.
Araştırmada, karma araştırma yöntemi uygulanarak ölçek
geliştirilmiş, vardiyalı çalışanlarla birebir görüşmeler yapılarak veriler
toplanmış ve analiz edilmiştir. Araştırma literatüre kuramsal ve uygulama
açısından katkıda bulunmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 6 |