20. yüzyılın ikinci yarısından bu yana toplumsal
değişimler müzenin toplumdaki rolünü, felsefe ve uygulamalar bağlamında
değiştirmiş; müze açısından toplumu tanımayı zorunlu kılmıştır. Müze, toplumu
tanımak için yeni stratejiler geliştirmek zorundadır ve bu stratejileri yeniden
tanımlaması gerektiğinde tekrar toplumu araştırmaktadır. Müzenin felsefesini
belirlemek, izleyici geliştirmek, katılıma odaklanan sergi ve sunumlar
oluşturmak, farklı yaş ve ilgi gruplarına yönelik eğitimler planlamak ve
varlığını sürdürebilmek için yöntemler geliştirmek günümüz müzelerinin ortak
hedefleridir. Bu çalışma, küreselleşme, teknolojideki değişimler, gündelik
hayatın hızla değişen gündemleri, ekonomik gelişmeler vb. unsurlardan etkilenen
müzelerin, kültürel ve doğal mirası korumak, geliştirmek, yaygınlaştırmak ve
sürdürmek adına topluma ulaşma süreçlerinde izleyici çalışmaları, sergi, sunum,
eğitim ve sosyal etkinlikler hazırlama gibi temel müzecilik uygulamalarını
gerçekleştirirken ele aldıkları yaklaşımlardaki felsefe, yöntem, teknik ve
örneklere odaklanmaktadır.
Since the second half of the 20th century, the social transformations
have changed the role of museum in the society; it has made it obligatory to
recognize the society in detail. The museum is obliged to develop new
strategies to recognize the society and when it is deemed necessary to redefine
the strategies required, it investigates the society again. As investigating
the society requires to make some changes in the philosophy of museum, aims,
values and practices hereof. This study focuses on the museums affected from
globalization; changes in technology, economic developments, etc. have been
focusing on philosophy, methods, techniques and samples in the approaches they
have addressed in the processes of reaching the society when performing the
essential practices of museum business like preparation of audience works,
exhibitions, training and social activities in the name of protecting,
developing and disseminating the cultural and natural heritage of the museums.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 8 |