Bu araştırmanın amacı, ilahiyat fakülteleri
öğrencilerinin Türk din mûsikîsi (TDM) dersinin katkılarına ilişkin görüşlerini
belirlemektir. Bu amaçla; Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat
Fakültesinde TDM dersini alan ikinci sınıf öğrencileri ile tam sayım yöntemi
kullanılarak anket çalışması yapılmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin
değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve parametrik olmayan testler
kullanılmıştır. Buna göre öğrenciler; TDM dersini aldıktan sonra, İslam'da
mûsikîsinin yeri konusunda önemli bilgiler kazandıklarını, kullanılan çalgıları ve önemli bestekârları tanıma,
okunan Kur’an-ı Kerîm ve ezanların bazı makamlarını ve farklı formları ayırt
edebilme, daha rahat okuma gibi konularda bu dersin büyük katkısı olduğu
görüşüne kuvvetle katıldıklarını belirtmişlerdir. Bununla birlikte; öğrencilerin
Kur’an-ı Kerîm ve ezanların makamlarını ayırt edebilme becerilerinde
cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir.
Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek tartışılmış ve TDM dersinin katkısının
arttırılmasına yönelik sonuç ve önerilere ulaşılmıştır.
The objective of this study is to
determine the opinions of theology faculty students about contributions of the
Turkish religious music (TRM) lesson. Questionnaire technique was practiced as using data
collection method with 2. grade students receiving this lesson in Tekirdağ
Namık Kemal University Faculty of Theology for this purpose. Used descriptive
statistics and non-parametric tests at evaluation of obtained datas from
questionnaires. According to study findings; students indicated that they
gained important knowledge regarding the place of music in Islam after
receiving the TRM lesson, strongly agreed that this
lesson made great contributions recognition using instruments and important
composers, distinction different forms and some the modes of Qurʾān and
azans, performing them more comfortably in such matters as. In
addition to this;
it was determined that there were statistically significant differences between
the skills of students to discern the modes of Qurʾān
and azans according to their genders.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 8 |