Bu
araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı
düşünme becerileri ile sosyal bilgiler dersinden elde ettikleri akademik başarı
puanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada, tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar ilindeki 5 ayrı
ortaokulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencisi 156 kız, 149 erkek toplam 305
öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin problem çözmeye dayalı yansıtıcı düşünme
becerileri, sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıları ile bazı
değişkenlere göre incelenmiştir. Değişkenler; cinsiyet, kardeş sayısı, yetişme
yeri, kitap okuma alışkanlığı, anne-baba mesleği, ailenin sosyo-ekonomik durumu
ve anne-baba eğitim durumudur. Veri aracı olarak “Problem Çözmeye Yönelik
Yansıtıcı Düşünme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel
istatistik olarak frekans, yüzde, standart sapma ve ortalama kullanılmıştır.
İki bağımsız grup arasındaki verilerin incelenmesinde t-testi, ikiden fazla
bağımsız grup arasındaki verilerin analizinde ise tek yönlü (one way) Anova
testi kullanılmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, kitap okuma alışkanlığı ve karne
notlarına göre anlamlı fark bulunurken diğer değişkenlerde anlamlı bir fark
bulunamamıştır.
The
aim of this research is to examine the relationship between the reflective
thinking skills of primary school students for problem solving and the academic
achievement scores obtained from the social studies class. Survey model was used in
this research. The sample of the study consists of 305 students, 156 girls and
149 boys, who are studying in 5 different secondary schools in Afyonkarahisar
province. Reflective thinking skills of students based on problem solving were
examined by academic achievement in social studies class and some
variables. As a data tool, "Reflective Thinking Scale for Problem
Solving" was used. In the analysis of the data, frequency,
percentage, standard deviation, average, t-test and ANOVA were used as statistics.
There was a significant difference according to gender, book reading habits and
school report grades, but no significant difference was found in other
variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |