This study aims to
determine the influence of university students' attitudes towards social
activities on their motivations. For this purpose, questionnaires were obtained
from 395 university students. According to research findings, the attitudes of
students towards social activities have a meaningful and positive impact on
their motivation levels. It has also been found that there is a positive
relationship between positive attitudes towards social activities and levels of
internal motivation and identified external motivation levels, negative
attitudes toward social activities, externalized motivation level,
motivationlessness level and identified external motivation level. The study
contributes to the application by focusing on the motivating tools which are an
important element in the quality of education. Based on the findings of the analysis, it can be
said that the school which organizes more social activities will give more
successful students, will be the preferred and appreciated school which will be
in the academic order.
Bu çalışma, üniversite
öğrencilerinin okul hayatına motive olmalarında sosyal etkinliklerin önemine
odaklanmaktadır. Öğrencilerin sosyal etkinlik tutumlarının onların
motivasyonları üzerindeki etkisi, 395 üniversite öğrencisinden anket yöntemiyle
elde edilen veriler aracılığıyla belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre,
öğrencilerin sosyal etkinliklere yönelik tutumlarının onların motivasyon
düzeyleri üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisi bulunmaktadır. Ayrıca,
sosyal etkinliklere yönelik olumlu tutumlar ile içsel motivasyon düzeyleri ve
özdeşleşmiş dışsal motivasyon düzeyleri arasında ve sosyal etkinliklere yönelik
olumsuz tutumlar ile içe yansıtılmış dışsal motivasyon düzeyi, motivasyonsuzluk
düzeyi ve özdeşleşmiş dışsal motivasyon düzeyi arasında anlamlı ve olumlu yönde
bir ilişkinin bulunduğu da tespit edilmiştir. Çalışma, literatüre sağladığı katkı yanında, eğitim
sisteminin kalitesinin artırılmasında önemli bir unsur olan motive edici
araçlara dikkat çekmesi açısından uygulamaya da katkı sağlamaktadır. Araştırma
sonuçları, okul yöneticilerinin düzenledikleri sosyal etkinliklerin
öğrencilerinin başarısını artırdığı için uzun vadede okullarını tercih edilen,
takdir gören, okul akademik başarı sıralamalarında kendi okullarını ön sıraya
yükselten bir etken olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |