Rapidly developing technology has affected
sports industry like in all sectors; many goods and services varying from
football to computer games have been improved. This study aims to reveal on
which technological uses of Industry 4.0 applications sports industry
enterprises are based and what new different products can be developed in
parallel with changes it will/may cause. Besides, sports industry has been dealt with in terms of technology from past to present. In the study, literature review on Industry 4.0 was done, then, the stages of industrialization were explained. After the introduction of Industry 4.0, the subjects of 4.0, knowledge and innovation in sports industry were studied. It is obseerved that all sports products buyers, especially fans, closely follow the applications with technology in the industry, like smart shoes, wearable nanotechnology. In 4.0 era, Turkey needs to quickly move into Industry 4.0 applications and become a manufacturer in all sectors.
Gelişen teknoloji spor endüstrisini de etkilemiş
futbol topundan tutun da bilgisayar oyunlarına, giyilebilir spor teknoloji
ürünlerinden akıllı stadyumlara pek çok ürün ve hizmet Endüstri 4.0
teknolojileri sayesinde geliştirilip pazara sunulmuştur. Bu çalışmanın amacı,
spor endüstrisindeki işletmelerin Endüstri 4.0 uygulamalarının hangi teknoloji kullanımlarına
dayandığının ve spor endüstrisinde ne gibi değişikliklere yol açtığının hangi
yeni ürünlerin geliştirilmesine olanak sağladığının ortaya çıkarılmasıdır.
Ayrıca, spor endüstrisi geçmişten günümüze teknolojik açıdan ele alınıp
değerlendirilmiştir. Çalışmada öncelikle Endüstri 4.0 konusuyla alakalı
literatür taraması yapılmış ardından da endüstrileşme aşamaları anlatılmıştır.
Endüstri 4.0 ve bileşenleri açıklandıktan sonra spor endüstrisinde 4.0, bilgi,
inovasyon konuları işlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, spor endüstrisindeki
teknoloji içerikli uygulamaların; akıllı spor ayakkabıların, giyilebilir nano
teknoloji ürünlerin başta taraftarlar olmak üzere tüm spor ürünleri alıcıları,
tüm taraftarlar tarafından yakından takip edildiği sonucuna varılmıştır. 4.0
çağında Türkiye’nin yalnızca spor endüstrisi değil tüm sektörlerde Endüstri 4.0
uygulamalarına hızla geçmesi ve üretici konuma gelmesi gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |