Amaç: bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde yeme
tutumları, ebeveyn bağlanma
tarzları ve vücut kitle indeksi arasındaki ilişkisinin incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem:
Araştırmada, rastgele yöntemi ile seçilmiş 431 üniversite öğrencisine
demografik bilgi formu, Ebeveyn bağlanma ölçeği (ABBÖ) ve Yeme Tutum Testi
(YTT) uygulanmıştır.
Bulgular: Yeme bozukluğu riski gösteren öğrencilerinin oranı %7,9
(n:34) olarak bulunmuştur. YTT toplam puanlarının cinsiyet açısından anlamlı
bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür. Anneden algılanan ilgi/kontrol ve VKİ
değerleri YTT toplam puanları ile ilişkili bulunmuştur. Bununla birlikte,
üniversite öğrencilerinde VKİ, vücut ağırlığından memnuniyetsizlik, kilo koruma
çabası, diyet yapma sıklığı, diyetisyene başvurma, spor salonuna gitme,
fastfood yememe, daha önce yaşanmış yeme bozukluğu davranışları ile yeme
bozukluğu arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
Sonuç: Araştırma sonuçlarının psikoterapötik etkileri
olabileceği, tedavide yer verilmesi ve muhtemel müdahalelerin hazırlanmasında
yol gösterici olabileceği düşünülmüştür.
Objective: The objective
of this study is to analyze the relationship between eating attitudes, parental
bonding styles and Body Mass Index (BMI) in university students.
Materials and
and Methods: In the study, the demographic information form,
Parental Bonding Instrument (PBI) and Eating Attitude Test (EAT) were applied to 431 university students who
were selected randomly
Findings: The
rate of the students with eating disorder risk was found to be 7.9% (n:34). It
was seen that the total EAT scores did not demonstrate a significant difference
between genders. Attention/control perceived from mother and BMI scores were found to be related to the
total EAT scores. In addition, It was
determined that there was a significant relationship between BMI, dissatisfaction
with bodyweight, efforts to retain bodyweight, dieting frequency, visiting a
nutritionist, going to the gym, avoiding fast-food and previous eating disorder
behaviors in the university students and eating disorder.
Conclusion: It is thought that the study
results may have psychotherapeutic effects and guide in preparing possible
interventions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |