Research Article
BibTex RIS Cite

A Philosophical Essay On Eternal Peace: A Capitalist Defense

Year 2020, Volume: 9 Issue: 3, 2492 - 2503, 30.09.2020
https://doi.org/10.15869/itobiad.769086

Abstract

Kant is considered to have a special place in the history of philosophy. The reason for this is the claim that Kant made a synthesis of the views valid in the Enlightenment Period. However, despite the fact that Kant was in a period of bourgeois revolutions, the absence of a separate study of economics is not only an important deficiency but also a scientific curiosity. As a result of this curiosity, Kant's perspective on economics will be examined in this study. The work is important in the context of filling the gap on this subject and is limited by the acceptance that the philosopher is advocating capitalism in his particular work entitled “Perpetual Peace: A Philosophical Essay”. This inference is based on the philosophy of Natural Law. Classical economists, including Smith, advocate liberalism to justify the capitalist economic order, and liberalism derives its philosophical origin from the philosophy of Natural Law. In this context, capitalism is a natural order. It is understood that Newton's view that the material universe acts according to natural laws applies to the structure and functioning of societies as well as to classical economists. This acceptance led to the assumption that there is a certain inner coherence in societies governed by an invisible hand towards certain goals. Thus, the passive rationality of classical economists and, by the way, Smith required that the natural laws of society be determined and followed. They accepted that these laws are the laws of the market economy. Kant's concept of perpetual peace describes the legal plane that enables the functioning of the market economy. So Kant is a bourgeois demagogue.

References

  • Akarsu, Özgür ve Ural, Şafak. (2007). Kant’ın Newtoncu kozmolojisi ve modern yıldız kuramının temellerinin atılışı. XV. Ulusal Astronomi Kongresi Bildiri Kitabı. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 55-60.
  • Arendt, Hannah. (2005). Kant’ın siyaset felsefesi üzerine notlar. Cogito, 41-42, 340-380.
  • Bakubala, Gülşah. (2006). Kant’ın ahlakında Tanrı’nın yeri ve işlevi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Hirş, Ernest. (1946a). Kant’ın Ebedi Barış Üzerindeki Felsefi Denemesi. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 1 (3), 3-31.
  • Hirş, Ernest. (1946b). Kant’ın Ebedi Barış Üzerindeki Felsefi Denemesi II. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2 (3), 268-92.
  • Kant, Immanuel. (1960). Ebedî barış üzerine felsefî deneme. (Çev. Yavuz Abadan ve Seha L. Meray). Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Kanz, Heinrich. (t.y.). Immanuel Kant. Erişim www.ibe.unesco.org.
  • Kazgan, Gülten. (2000). İktisadî düşünce veya politik iktisadın evrimi (9. baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Marx, Karl ve Engels, Friedrich. (2015). Alman ideolojisi (9. baskı). (Çev. Sevim Belli). Ankara: Sol Yayınları.
  • White, D. Mark. (t.y.). Adam Smith and Immanuel Kant: On markets, duties, and moral sentiments. Erişim http://ssrn.com.
  • Öztürk, Armağan. (t.y.). Kant felsefesinde savaş ve barışa yönelik temel tezlerin eleştirisi. Erişim www.academia.edu.
  • Timur, Taner. (2014). Felsefe, toplum bilimleri ve tarihçi (2. baskı). İstanbul: Yordam Kitap.

Ebedi Barış Üzerine Felsefi Deneme: Bir Kapitalist Savunma

Year 2020, Volume: 9 Issue: 3, 2492 - 2503, 30.09.2020
https://doi.org/10.15869/itobiad.769086

Abstract

Kant’ın felsefe tarihinde özel bir yerinin olduğu kabul edilir. Bunun nedeni de Kant’ın Aydınlanma Dönemi’nde geçerli görüşlerin bir sentezini yaptığı iddiasıdır. Bununla birlikte burjuva devrimlerin yaşandığı bir dönemin içinde olmasına rağmen Kant’ın iktisada ilişkin ayrı bir çalışmasının bulunmaması önemli bir eksiklik olduğu kadar bilimsel merak da uyandırmaktadır. Bu merakın bir sonucu olarak bu çalışmada Kant’ın iktisada bakışı incelenecektir. Çalışma, bu konudaki boşluğun doldurulması bağlamında önem taşımakta olup filozofun Ebedî Barış Üzerine Felsefî Deneme başlıklı eseri özelinde kapitalizm savunusu yaptığı kabulüyle sınırlandırılmıştır. Bu çıkarım Doğal Hukuk felsefesi dolayımına dayanmaktadır. Smith’in de aralarında bulunduğu Klasik iktisatçılar kapitalist iktisadi düzeni haklı göstermek için liberalizmi savunurlar ve liberalizm de felsefi kaynağını Doğal Hukuk felsefesinden alır. Bu kapsamda kapitalizm doğal bir düzendir. Newton’un maddi evrenin doğal kanunlara göre hareket ettiğine dair görüşünü klasik iktisatçıların toplumların yapısı ve işleyişi için de geçerli kabul ettikleri anlaşılmaktadır. Bu kabul beraberinde şu varsayımı getirmiştir: Görünmez bir el tarafından belli amaçlara doğru yönetilen toplumlarda belirli bir içsel tutarlılık bulunmaktadır. Böylece klasik iktisatçıların ve bu arada Smith’in edilgen akılcılığı toplumun doğal kanunlarının saptanıp bunlara uyulmasını gerektirmiştir. Bu kanunların ise piyasa ekonomisinin kanunları olduğunu kabul etmişlerdir. Kant’ın ebedi barış kavramı, piyasa ekonomisinin işleyişini sağlayan hukuki düzlemi açıklar. Dolayısıyla Kant bir burjuva demagoğudur.

References

  • Akarsu, Özgür ve Ural, Şafak. (2007). Kant’ın Newtoncu kozmolojisi ve modern yıldız kuramının temellerinin atılışı. XV. Ulusal Astronomi Kongresi Bildiri Kitabı. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 55-60.
  • Arendt, Hannah. (2005). Kant’ın siyaset felsefesi üzerine notlar. Cogito, 41-42, 340-380.
  • Bakubala, Gülşah. (2006). Kant’ın ahlakında Tanrı’nın yeri ve işlevi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Hirş, Ernest. (1946a). Kant’ın Ebedi Barış Üzerindeki Felsefi Denemesi. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 1 (3), 3-31.
  • Hirş, Ernest. (1946b). Kant’ın Ebedi Barış Üzerindeki Felsefi Denemesi II. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2 (3), 268-92.
  • Kant, Immanuel. (1960). Ebedî barış üzerine felsefî deneme. (Çev. Yavuz Abadan ve Seha L. Meray). Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Kanz, Heinrich. (t.y.). Immanuel Kant. Erişim www.ibe.unesco.org.
  • Kazgan, Gülten. (2000). İktisadî düşünce veya politik iktisadın evrimi (9. baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Marx, Karl ve Engels, Friedrich. (2015). Alman ideolojisi (9. baskı). (Çev. Sevim Belli). Ankara: Sol Yayınları.
  • White, D. Mark. (t.y.). Adam Smith and Immanuel Kant: On markets, duties, and moral sentiments. Erişim http://ssrn.com.
  • Öztürk, Armağan. (t.y.). Kant felsefesinde savaş ve barışa yönelik temel tezlerin eleştirisi. Erişim www.academia.edu.
  • Timur, Taner. (2014). Felsefe, toplum bilimleri ve tarihçi (2. baskı). İstanbul: Yordam Kitap.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Articles
Authors

Cumali Bozpinar 0000-0001-8760-5253

Publication Date September 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Bozpinar, C. (2020). Ebedi Barış Üzerine Felsefi Deneme: Bir Kapitalist Savunma. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2492-2503. https://doi.org/10.15869/itobiad.769086

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).