Tanbur öğretim yöntemlerinden olan meşk ve metodik sistemin işleyişini pedagojik ve didaktik bağlamda içerik analizi yapmanın yanı sıra, bu analizler ışığında bir tanbur öğretim dizini oluşturmayı amaçlayan bu araştırmada, nitel yöntem ve tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma iki evren ve iki örneklemden oluşmaktadır. Birinci evren; Türkiye’deki Devlet Konservatuvarları, Türk Müziği Devlet Konservatuvarları ve Güzel Sanatlar Bölümü’ndeki akademisyenlerden oluşmaktadır. Birinci örneklem gönüllülük esasına bağlı olarak; Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden iki Öğretim Görevlisi, Selçuk Üniversitesi Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarı’ndan bir Öğretim Görevlisi, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsikîsi Konservatuvarı’ndan üç Öğretim Görevlisi, Gaziantep Üniversitesi Türk Mûsikîsi Devlet Konservatuvarı’ndan bir Öğretim Görevlisi, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Mûsikîsi Devlet Konservatuvarı’ndan bir Doçent, Karadeniz Teknik Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü’nden bir Öğretim Görevlisi, Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndan bir Doçent Doktor, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndan bir Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere toplamda on bir akademisyenden seçilmiştir.
İkinci evren; Türkiye’deki tanbur sanatçılarından oluşmaktadır. İkinci örneklem gönüllülük esasına bağlı olarak; Cumhurbaşkanlığı Klasik Türk Müziği Korosu’ndan iki, İstanbul Devlet Türk Müziği Araştırma ve Uygulama Topluluğu’ndan bir, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu’ndan bir, İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’ndan bir, İzmir Devlet Klasik Türk Müziği Korosu’ndan bir, İstanbul Üniversitesi Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezi’nden bir, TRT Ankara Radyosu’ndan iki, İstanbul Küçükçekmece Belediyesi’nden bir ve bir Emekli olmak üzere toplamda on bir tanbur sanatçısından seçilmiştir.
Qualitative method and scanning model have been used in this study which aims to analyse the functioning of two tanbur teaching methods (meşk (practise) and the methodical system) in pedagogical and didactic context and to create a tanbur teaching index in the light of these analyzes. The research consists of two populations and two samples. First population consists of State Conservatories in Turkey, Turkish Music State Conservatories and academicians in the Fine Arts Department. The first sample has been chosen from eleven academicians based on voluntariness: two Instructor from Ankara Music and Fine Arts University, one Instructor from Selçuk University Dilek Sabancı State Conservatory, three Instructor from Ege University State Turkish Music Conservatory, one Instructor from Gaziantep University Turkish Music State Conservatory, one Associate Professor from Istanbul Technical University Turkish Music State Conservatory, one Instructor from the Fine Arts Department of Karadeniz Technical University, one Associate Professor from Kocaeli University State Conservatory and one Instructor from Tokat Gaziosmanpaşa University State Conservatory.
Second universe consists of tanbur instrumentalists in Turkey. The second sample has been chosen from eleven tanbur instrumentalists based on voluntariness: two from the Presidential Classical Turkish Music Choir, one from the Istanbul State Turkish Music Research and Application Ensemble, one from the Istanbul Historical Turkish Music Ensemble of the Ministry of Culture and Tourism General Directorate of Fine Arts, one from Istanbul State Turkish Music Ensemble, one from İzmir State Classical Turkish Music Choir, one from Istanbul University Ottoman Period Music Application and Research Center, two from TRT Ankara Radio, one from Istanbul Küçükçekmece Municipality and retired instrumentalist one.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 1 |