Dijital pazarlama, işletmelerin hedef kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve satışlarını yükseltmek için dijital kanalları kullanarak gerçekleştirdikleri pazarlama faaliyetlerinin bütünüdür. Bu alanda son zamanlarda özellikle yapay zekâ ve makine öğrenmesi ve internet üzerinden insanlara ulaşmak popülerlik kazanmıştır. Özellikle Covid 19 pandemi sürecinde evlerine kapanmak zorunda kalan insanlarla birlikte dijitalleşme üst seviyelere ulaşmıştır. Pandemi sürecinde dijital medya ve dijital pazarlama olağanüstü şekilde ön plana çıkmışlar ve bu kapsamda faaliyet gösteren firmaların piyasa değerleri olağanüstü artıştır. Bu artış beraberinde bu alanda yeni girişimleri de beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada, dijital pazarlama kapsamında dijital medyanın Türkiye’deki durumu tartışılmıştır. Elde edilen verilere göre, tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de dünyada olduğu gibi, kendisini dijital ortamdan ifade edebilen firmalar önemli başarılar kazanmışlardır. Habercilik sektöründe dahi geleneksel haber portallarının yerine, kendisine dijital ortamda yer bulabilen ve tanıtabilen sistemler, geleneksel habercilerden daha ön plana çıkmışlardır. Dijital medya uygulamaları, geleneksel medya uygulamalarından çok daha fazla ziyaret edilmişlerdir. Elde edilen sonuçlara göre 2022 yılından 2023 yılına Türkiye’de dijital Pazar %53,9 oranı ile Avrupa’da en fazla büyüyen pazar konumuna gelmiştir. Türkiye’yi Macaristan ve Ukrayna izlemiştir. Ekonomik Büyüklük olarak ise Avrupa genelinde dijital Pazar büyüklüğü 96,9 Milyar Euro’ya ulaşmıştır. Türkiye’deki bu pazar büyüklüğü ise buna paralel olarak artmıştır. Türkiye’de 2023 yılında önceki yıla göre medya yatırımları ise %120’lik bir artışla 140,69 Milyar TL’ye ulaşmıştır. Bir başka ifade ile yaklaşık 5 Milyar Amerikan Doları seviyesine ulaşmıştır. Verilerin detayına bakılacak olursa toplamda dijital medya yatırımları ise önceki yıla göre %14 artışla 2,04 Milyar TL’ye ulaşmıştır.
Digital marketing is the whole of marketing activities carried out by businesses using digital channels to reach target audiences, increase brand awareness and increase sales. Recently, artificial intelligence and machine learning, and reaching people via the internet, have gained popularity in this field. Digitalization has reached high levels, especially with people forced to stay in their homes during the Covid 19 pandemic. During the pandemic process, digital media and digital marketing have come to the fore tremendously, and the market values of companies operating in this context have increased tremendously. This increase has brought with it new initiatives in this field. In this study, the situation of digital media in Türkiye within the scope of digital marketing is discussed. According to the data obtained, companies that can express themselves in the digital environment have achieved significant success in Türkiye, as in the rest of the world. Even in the journalism industry, systems that can find and promote themselves in the digital environment, instead of traditional news portals, have come to the fore more than traditional reporters. Digital media applications are visited much more than traditional media applications. According to the results obtained, the digital market in Türkiye has become the fastest growing market in Europe with a rate of 53.9% from 2022 to 2023. Türkiye was followed by Hungary and Ukraine. In terms of economic size, the digital market size across Europe has reached 96.9 Billion Euros. The size of this market in Türkiye has increased accordingly. Media investments in Türkiye reached 140.69 Billion TL in 2023, an increase of 120% compared to the previous year. In other words, it reached approximately 5 Billion US Dollars. If we look at the details of the data, total digital media investments reached 2.04 Billion TL, an increase of 14% compared to the previous year.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economic Theory (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 5, 2024 |
Acceptance Date | September 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 3 |