The aim of this study was to investigate achievement and evaluate the organization of Handball World School Championship held in Turkey. Participant group of the research was volunteers of Handball World School Championship. 74 volunteers were participated to the research. 47.2 % of participants were male, 52.8 % participants were female. 83.2% of participants were university students, 16.8 % of participants were high school students. Average age of the participant was founded as 22.8. Organizational evaluation survey and personal information form was used as a tool to get data. One way ANOVA, t test, standard deviation, medium statistics used for analysis. Female participants find more successful then male participants achievements of authorized people according to findings. Besides, there are significant relationship with participants’ education level and organization dimensions.
Bu çalışmanın amacı, 2014 yılında Türkiye’de düzenlenen Liseler Dünya Hentbol Şampiyonasının organizasyon değerlendirmesini yapmak ve başarısını ölçmektir. Araştırmanın çalışma grubu “Liseler Dünya Hentbol Şampiyonası organizasyonuna” katılan gönüllülerden oluşmaktadır. Bu amaçla araştırmaya 94 gönüllü birey katılmıştır. Katılımcıların %47.2’si erkek, %52.8’i kadındır. Katılımcıların %83.2’si üniversite öğrencisi veya mezunu %16.8’i lise öğrencisi veya mezunudur. Katılımcıların yaş ortalaması 22. 86 olarak hesaplanmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve organizasyon değerlendirme anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma değerleri, t testi ve tek yönlü anova istatistikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların cinsiyetleri açısından bakıldığında kadınların yetkililerin başarısını erkeklerden daha çok başarılı buldukları belirlenmiştir. Bunu yanında katılımcıların eğitim durumlarıyla organizasyonun farklı boyutları arasında da anlamlı ilişkilerin olduğu görülmektedir. Buna göre eğitim durumu üniversite mezunu olan bireylerin organizasyonun tarihini, şehrini ve başarılı olarak sonuçlanma boyutlarını lise mezunu bireylere göre daha başarılı buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular literatür bağlamında tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 3 |