Recently, environmental, social and governance (ESG) factors have become an important focus in corporate governance strategies around the world. This study examines how ESG impacts the customer equity of retail banks. This study examines how ESG initiatives affect customer attitudes and the components of customer equity in attitudes. It also examines the impact of customer equity on purchase intention. Within the scope of the study, data were collected from a total of 287 bank customers in Asian countries using a survey method. A partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) test with 10.000 subsamples was conducted to analyze the developed research model and the collected data. The results showed that all three ESG factors - environmental, social, and governance - positively influenced customer attitudes, with governance having the strongest effect. Customer attitudes, in turn, strongly impact value, brands and relationship equity. Value and relationship equity were found to positively influence purchase intention, whereas brand equity did not show a significant effect. This study contributes to advancing the understanding of ESG and customer equity in banking, providing insights for developing sustainable marketing strategies and responsible banking practices. The findings suggest that banks should focus on governance initiatives as primary drivers of customer equity and purchase intent. This study has implications for banking practitioners in prioritizing ESG efforts and policymakers in promoting sustainable banking frameworks. While limited to the retail banking context, this study offers a foundation for future research exploring these relationships in other settings. Furthermore, the study contributes to the limited empirical evidence on the relationship between ESG and customer behavior.
Etik izin alınmıştır ve belge sisteme yüklenmiştir.
Son zamanlarda çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) faktörleri, dünya çapında kurumsal yönetim stratejilerinde önemli bir odak noktası haline gelmiştir. Bu çalışma, ESG'nin perakende bankaların müşteri özkaynaklarını nasıl etkilediğini incelemektedir. Bu çalışma, ESG girişimlerinin müşteri tutumlarını nasıl etkilediğini ve tutumlarda müşteri özkaynaklarının bileşenlerini incelemektedir. Ayrıca müşteri özkaynaklarının satın alma niyeti üzerindeki etkisini de incelemektedir. Çalışma kapsamında Asya ülkeleri özelinde toplam 287 banka müşterisinden anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Geliştirilen araştırma modelini ve elde edilen verileri analiz etmek için 10.000 alt örneklem ile kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi (PLS-SEM) testi yapılmıştır. Sonuçlar, çevresel, sosyal ve yönetişim olmak üzere üç ESG faktörünün de müşteri tutumlarını olumlu yönde etkilediğini ve yönetişimin en güçlü etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Müşteri tutumları da değeri, markaları ve ilişki sermayesini güçlü bir şekilde etkilemektedir. Değer ve ilişki sermayesinin satın alma niyetini olumlu yönde etkilediği, marka sermayesinin ise anlamlı bir etki göstermediği tespit edilmiştir. Bu çalışma, sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve sorumlu bankacılık uygulamaları geliştirmek için içgörüler sağlayarak bankacılıkta ESG ve müşteri özkaynaklarının anlaşılmasına katkıda bulunmaktadır. Bulgular, bankaların müşteri özvarlığı ve satın alma niyetinin birincil itici gücü olarak yönetişim girişimlerine odaklanmaları gerektiğini göstermektedir. Bu çalışma, sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve sorumlu bankacılık uygulamaları geliştirmek için içgörüler sağlayarak bankacılıkta ESG ve müşteri özkaynaklarının anlaşılmasına katkıda bulunmaktadır. Bulgular, bankaların müşteri eşitliği ve satın alma niyetinin birincil itici gücü olarak yönetişim girişimlerine odaklanmaları gerektiğini göstermektedir. Bu çalışma, bankacılık uygulayıcılarının ESG çabalarına öncelik vermeleri ve politika yapıcıların sürdürülebilir bankacılık çerçevelerini teşvik etmeleri açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma bankacılık bağlamıyla sınırlı olsa da bu ilişkileri diğer ortamlarda inceleyen gelecekteki araştırmalar için bir temel sunmaktadır. Ayrıca çalışma ESG ve müşteri davranışı arasındaki ilişkiyi araştıran sınırlı ampirik kanıtlara katkı sağlayarak ileriye taşımaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Environmental Sociology, Strategy, Management and Organisational Behaviour (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 23, 2025 |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | June 17, 2025 |
Acceptance Date | September 16, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: 3 |