Bu çalışmada, David
Bowie’nin “Love is Lost” şarkısının
videosu, Jacques Derrida’nın “Yapısökümü” [Déconstruction]
kuramınından hareketle irdelenecek ve sözkonusu kuram merkez alınarak postmodern
anlayışın popüler müzik alanındaki etkileri ve videokliplerdeki etkileri
sorgulanacaktır. Bu çerçevede, Jean Baudrillard’ın Simülasyon kuramı da
çözümlemede başvurulacak önemli katmanlardan biri olacaktır.
Böylece bu
çalışma, belki de günümüz müzik piyasasının bir uç örneği olarak kabul
edebileceğimiz David Bowie’nin “Love is
Lost” şarkısının videosunu, postmodern kuram ve argümanlar doğrultusunda
tartışmayı deneyecektir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 29 |