BibTex RIS Cite

Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi

Year 2007, Issue: 6, 29 - 40, 19.09.2011

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye’nin sosyo-ekonomik yapısında gelecekte etkili olabilecek İşletme, İktisat ve Maliye
bölümlerindeki üniversite öğrencilerinin İstatistik dersine yönelik tutumları ile bireysel özellikleri arasındaki
ilişki incelenmektedir. Verilerin toplanması aşamasında; öğrencilerin istatistiğe yönelik tutumlarını ölçmek
amacıyla İstatistik Tutum Ölçeği (İTÖ) ile araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik bilgi formu
kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin İstatistik dersindeki başarı notları, bu dersi tekrar sayıları ve tekrar
nedenleri ile İstatistik dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek amacıyla Doğrusal
Olmayan Kanonik Korelâsyon Analizi’nden yararlanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, söz konusu
değişkenlerin, öğrencilerin bu derse karşı tutumlarında belirleyici rol oynadığı görülmüştür

References

  • Aiken, L.R. (1979). Attitudes toward mathematics and science in Iranian middle schools”, School Science and Mathematics. 79, 229–230.
  • Aksu, M. ve Bikos, L.H. (2002). Measuring and Predicting Graduate Students’ Attitudes Toward Statistics. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23:22-31.
  • Bali, G.Ç. (2000). An assessment of the educational statistics courses with respect to certain student characteristics. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Bayram, N. ve Ertaş, S. (2001). Tüketim Harcamaları Davranış Biçimi: Princals ve Overals Yaklaşımı. V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Adana, http://idari.cu.edu.tr/sempozyum/bil62.htm (Erişim:13.05.2005).
  • Çınar, H. (2002). Avrupa Birliği Ülkeler ile Türkiye’nin Sosyal ve Ekonomik Göstergeleri Arasındaki İlişkilerin Kanonik Korelâsyon Analizi Yardımı ile Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forte, J. (1995). Teaching statistics without sadistics. Jounal of Social Work Education, 31, 204-219.
  • Hair, F. Joseph, Anderson, R. E., Tahtam, R. L., Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Prentice-Hall International Inc.
  • Lalonde, R. N. ve Gardner, R. C. (1993). Statistics as a second language? A model for predicting performance in psychology students. Canadian Journal of Behavioural Science, 25, 108-125.
  • Kanonik Korelâsyon Analizi Üzerine Bir Deneme. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Schutz, P. A., Drogosz, L. M., White, V. E., and Distefano, C. (1998). Prior knowledge, attitude and strategy use in an introduction to statistics course. Learning and Individual Differences, 10, 291-309.
  • Şen, H. ve Kalyoncu, C. (2001). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesindeki Beslenme Bozukluğu (Malnütrisyon Sıklığı) İle İlgili Araştırmanın Kanonik Korelâsyon Ekonometri ve İstatistik Sayı:6 2007
  • Analizi İle Çözümlenmesi. V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Adana,http://idari.cu.edu.tr/sempozyum/bil39.htm, (Erişim:13.05.2005).
  • Tatlıdil, H. (2002). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz. Ankara: Ziraat Matbaacılık.
  • Tekin, M. (1993). Kanonik Korelâsyon Analizi ve Bir Uygulama. Doktora Tezi İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tremblay, P. F., Gardner, R. C., and Heipel, G. (2000). A model of the relationships among measures of affect, aptitude and performance in introductory statistics. Canadian Journal of Behavioural Science, 32, 40-48.
Year 2007, Issue: 6, 29 - 40, 19.09.2011

Abstract

References

  • Aiken, L.R. (1979). Attitudes toward mathematics and science in Iranian middle schools”, School Science and Mathematics. 79, 229–230.
  • Aksu, M. ve Bikos, L.H. (2002). Measuring and Predicting Graduate Students’ Attitudes Toward Statistics. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23:22-31.
  • Bali, G.Ç. (2000). An assessment of the educational statistics courses with respect to certain student characteristics. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Bayram, N. ve Ertaş, S. (2001). Tüketim Harcamaları Davranış Biçimi: Princals ve Overals Yaklaşımı. V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Adana, http://idari.cu.edu.tr/sempozyum/bil62.htm (Erişim:13.05.2005).
  • Çınar, H. (2002). Avrupa Birliği Ülkeler ile Türkiye’nin Sosyal ve Ekonomik Göstergeleri Arasındaki İlişkilerin Kanonik Korelâsyon Analizi Yardımı ile Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Forte, J. (1995). Teaching statistics without sadistics. Jounal of Social Work Education, 31, 204-219.
  • Hair, F. Joseph, Anderson, R. E., Tahtam, R. L., Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis. Prentice-Hall International Inc.
  • Lalonde, R. N. ve Gardner, R. C. (1993). Statistics as a second language? A model for predicting performance in psychology students. Canadian Journal of Behavioural Science, 25, 108-125.
  • Kanonik Korelâsyon Analizi Üzerine Bir Deneme. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Schutz, P. A., Drogosz, L. M., White, V. E., and Distefano, C. (1998). Prior knowledge, attitude and strategy use in an introduction to statistics course. Learning and Individual Differences, 10, 291-309.
  • Şen, H. ve Kalyoncu, C. (2001). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesindeki Beslenme Bozukluğu (Malnütrisyon Sıklığı) İle İlgili Araştırmanın Kanonik Korelâsyon Ekonometri ve İstatistik Sayı:6 2007
  • Analizi İle Çözümlenmesi. V. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Adana,http://idari.cu.edu.tr/sempozyum/bil39.htm, (Erişim:13.05.2005).
  • Tatlıdil, H. (2002). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz. Ankara: Ziraat Matbaacılık.
  • Tekin, M. (1993). Kanonik Korelâsyon Analizi ve Bir Uygulama. Doktora Tezi İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tremblay, P. F., Gardner, R. C., and Heipel, G. (2000). A model of the relationships among measures of affect, aptitude and performance in introductory statistics. Canadian Journal of Behavioural Science, 32, 40-48.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yrd. Doç. Dr. Nuray Girginer This is me

Arş. Gör. Zeliha Kaygısız This is me

Arş. Gör. Abdullah Yalama This is me

Publication Date September 19, 2011
Published in Issue Year 2007 Issue: 6

Cite

APA Girginer, Y. D. D. N., Kaygısız, A. G. Z., & Yalama, A. G. A. (2011). Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal(6), 29-40.
AMA Girginer YDDN, Kaygısız AGZ, Yalama AGA. Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. September 2011;(6):29-40.
Chicago Girginer, Yrd. Doç. Dr. Nuray, Arş. Gör. Zeliha Kaygısız, and Arş. Gör. Abdullah Yalama. “Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, no. 6 (September 2011): 29-40.
EndNote Girginer YDDN, Kaygısız AGZ, Yalama AGA (September 1, 2011) Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 6 29–40.
IEEE Y. D. D. N. Girginer, A. G. Z. Kaygısız, and A. G. A. Yalama, “Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi”, Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal, no. 6, pp. 29–40, September 2011.
ISNAD Girginer, Yrd. Doç. Dr. Nuray et al. “Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi”. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 6 (September 2011), 29-40.
JAMA Girginer YDDN, Kaygısız AGZ, Yalama AGA. Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2011;:29–40.
MLA Girginer, Yrd. Doç. Dr. Nuray et al. “Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, no. 6, 2011, pp. 29-40.
Vancouver Girginer YDDN, Kaygısız AGZ, Yalama AGA. Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi İle İstatistiğe Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencileri Arasındaki Bireysel Farklılıkların İncelenmesi. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2011(6):29-40.