Bu araştırmada, öğretmen adaylarının Web pedagojik alan
bilgisine ilişkin öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve farklı değişkenler
açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul Üniversitesi, Hasan
Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği ve
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programlarına kayıtlı 60 (63.5%) kız ve 36 (38%)
erkek olmak üzere toplam 96, son sınıf öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada temel veri toplama aracı olarak Lee, Tsai ve Chang (2008)
tarafından geliştirilen ve Horzum (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan “Web
Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0
programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının web
pedagojik alan bilgisine ilişkin öz-yeterlik algı düzeylerinin kişisel bilgisayar
sahibi olma, bilgisayar kullanım süresi, bilgisayar/ internet kullanım sıklığı
ve öğrenim gördükleri programlara göre farklılık gösterdiği bulunmuştur.
öz-yeterlik algı düzeyi web pedagojik alan bilgisi teknolojik pedagojik alan bilgisi öğretmen adayı öğretmen eğitimi
In this research, it was aimed to determine
pre-service teachers’ self-efficacy perception levels towards web pedagogical
content knowledge (WPCK) and examine them in terms of different variables. The
participants of the study consist of 96 senior preservice teachers (60 females
and 36 male), registered to Science Teaching, Mathematics Teaching and Social
Studies Teaching Undergraduate Programs at Hasan Ali Yucel Faculty of Education
in Istanbul University. The Web
Pedagogical Content Knowledge (WPCK) Scale, developed by Lee, Tsai, and Chang
(2008) and adapted into Turkish by Horzum (2011) was used to explore pre-service
teachers’ WPCK. The data analysis was performed using SPSS 16.0 software. As a
result of the research, it was found that pre-service teachers’ self-efficacy
perception levels toward WPCK varied based on having a personal computer, computer
usage time, computer/internet usage frequency and programs currently enrolled.
self-efficacy perception level web pedagogical content knowledge technological pedagogical content knowledge pre-service teacher teacher education
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 3 |