Conference Paper
BibTex RIS Cite

Determining The Opinions of Gifted Students About Science

Year 2016, Volume: 13 Issue: 1, 95 - 105, 20.04.2016

Abstract

This research has been conducted to define
the opinions of the gifted students who attended Science and Art centers about
science and the factors affecting those opinions.

The scale used in the research consists of
two subdivisions. The first division of the scale includes the questions aimed
to define the demographic characters of students. The second division consists
of science attitude scale prepared to determine the students’ thoughts about
science and technology. This scale provides information about the students’
perceptions for the science classes in school, their motivation, their
confidence over their own skills, and their perceptions and scientific
implications. After statistical analysis of the liability of the scale was
found to be α=0.83. This scale was applied to 200 gifted students between 11-13
ages, attending seven different science and art centers carrying out their
activities within the body of Ministry of National Education in 2011-2012
academic year.





As a result of statistical analysis, demographic
similarities and differences were observed between the gifted students’
opinions about scientists and their attitudes about science in terms of some
factors when compared to the literature. In order to increase the students’
interests in this subject, it is necessary to guide them to research projects
which will be done themselves and to make cooperation with the scientists. By
this way, acquirement of the logic of scientific study should be provided.

References

  • Ayaş, A. P. (2007). Fen ve teknoloji öğretimi. Salih Çepni (Ed.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakın, N. (2005). Bilim ve sanat merkezine zihinsel alandan devam eden öğrencilerin akranları ile okul başarıları açısından karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar).
  • Çepni, S., Gökdere, M. ve Küçük M. (2002). Zihinsel alanda üstün yetenekli öğrencilere yönelik Purdue Modeline dayalı fen alanında örnek etkinlik geliştirme, 5. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 69.73.
  • Dönmez, N. B. (2004). Bilim sanat merkezlerinin kuruluşu ve işleyişinde yapılması gereken düzenlemeler, I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Bildiriler Kitabı, 69.73. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Hoover, M. S. (1989). The Purdue Three Stage Enrichment Model as applied to elementary science for the gifted, School Science and Mathematics, 89(3), 244-250.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Kozcu Ç., Nevin S, Burcu; Göçmen Taşkın, Belgin (2007). İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Ryder, J., Leach, J., and Dr4er, R. (1999). “Undergraduate science students’ images of science”, J. Res. Science Teaching, 36(2), pp. 201-219.
  • Tunç, T. ve Ark. (2008). Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Ada Matbaacılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2016, Volume: 13 Issue: 1, 95 - 105, 20.04.2016

Abstract

Bu araştırma Bilim ve Sanat Merkezlerinde
(BİLSEM) eğitim gören üstün yetenekli öğrencilerin bilime yönelik görüşlerinin
ve bu görüşleri etkiyen faktörlerin neler olduğu belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır.

Yapılan bu çalışmada kullandığımız ölçek 2
bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm öğrencilerin demografik özelliklerini
belirlemeye yönelik soruları içermektedir. İkinci bölüm ise öğrencilerin bilime
yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla hazırlanmış bir bilim tutum
ölçeğinden oluşmaktadır. Bu ölçek, öğrencilerin okuldaki fen derslerine yönelik
algıları, motivasyonları, kendi becerilerine güvenleri, bilime yönelik algıları
ve bilimsel çıkarımları hakkında bilgi vermektedir. Yapılan istatiksel analiz
sonrasında ölçeğin α = 0,83 olarak bulunmuştur. Ölçek ülkemizde Milli Eğitim
Bakanlığı bünyesinde faaliyetlerini sürdüren ve tanılanmış üstün yetenekli
öğrencilere destek eğitim hizmeti veren Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM)
eğitimlerine 2011-2012 eğitim öğretim yılında devam eden 11-13 yaş arası 200
öğrenciye uygulanmıştır.





Elde edilen sonuçlara bakıldığında üstün yetenekli
öğrencilerde bilim ve bilimsel çalışmalara yönelik düşüncelerin oluşmasında demografik
etkilerin kendisini gösterdiği ve literatürle karşılaştırıldığında bazı
faktörler açısından benzerlikler ve farklılıklar gözlenmiştir. Bilimsel
çalışmalara yönelik öğrencilerin bu konudaki ilgilerinin artırılması için
bizzat kendilerinin yapacağı araştırma projelerine yönlendirilmeleri ve bilim
insanlarıyla ortak çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Böylelikle bilimsel
çalışmanın mantığını kazanmaları sağlanmalıdır.

References

  • Ayaş, A. P. (2007). Fen ve teknoloji öğretimi. Salih Çepni (Ed.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakın, N. (2005). Bilim ve sanat merkezine zihinsel alandan devam eden öğrencilerin akranları ile okul başarıları açısından karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar).
  • Çepni, S., Gökdere, M. ve Küçük M. (2002). Zihinsel alanda üstün yetenekli öğrencilere yönelik Purdue Modeline dayalı fen alanında örnek etkinlik geliştirme, 5. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 69.73.
  • Dönmez, N. B. (2004). Bilim sanat merkezlerinin kuruluşu ve işleyişinde yapılması gereken düzenlemeler, I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Bildiriler Kitabı, 69.73. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Hoover, M. S. (1989). The Purdue Three Stage Enrichment Model as applied to elementary science for the gifted, School Science and Mathematics, 89(3), 244-250.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Kozcu Ç., Nevin S, Burcu; Göçmen Taşkın, Belgin (2007). İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Ryder, J., Leach, J., and Dr4er, R. (1999). “Undergraduate science students’ images of science”, J. Res. Science Teaching, 36(2), pp. 201-219.
  • Tunç, T. ve Ark. (2008). Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: Ada Matbaacılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Proceedings
Authors

Fatih Ferdi Keser This is me

Suna Kalender

Publication Date April 20, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Keser, F. F., & Kalender, S. (2016). ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. HAYEF Journal of Education, 13(1), 95-105.
AMA Keser FF, Kalender S. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. HAYEF Journal of Education. April 2016;13(1):95-105.
Chicago Keser, Fatih Ferdi, and Suna Kalender. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ”. HAYEF Journal of Education 13, no. 1 (April 2016): 95-105.
EndNote Keser FF, Kalender S (April 1, 2016) ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. HAYEF Journal of Education 13 1 95–105.
IEEE F. F. Keser and S. Kalender, “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 13, no. 1, pp. 95–105, 2016.
ISNAD Keser, Fatih Ferdi - Kalender, Suna. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ”. HAYEF Journal of Education 13/1 (April 2016), 95-105.
JAMA Keser FF, Kalender S. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13:95–105.
MLA Keser, Fatih Ferdi and Suna Kalender. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 13, no. 1, 2016, pp. 95-105.
Vancouver Keser FF, Kalender S. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13(1):95-105.