BibTex RIS Cite

Evaluation of the Effect of Teaching Web-Based Applications of Maths Subject on 5th Grade Students’ Performance and Motivation Through Students Views

Year 2017, Volume: 14 Issue: 1, 203 - 221, 02.04.2017

Abstract

The purpose of this study focuses on the
effect of teaching web-based applications of maths subject for 5th grade
students’ to enhance performance and motivation. An experimental group and a
control group are formed to test the extent of efficiency of the effect of
teaching web-based applications of maths subject for 5th grade students’
performance and motivation. The study was applied in a private elementary
school for a period of four weeks at Ankara’s Yenimahalle region in the first
term of the 2013-2014 educational year. In the research, post test control
group experimental design was applied. The participants of the study groups are
21 students from experimental group and 20 students from control group. At the
end of the study, “Motivation Scale”, was applied in all groups as post-test.
In addition to this, the students’ performance was assessed by using restricted
response performance assessment forms. In the data analysis, percentage,
standart deviation and t-test were used. The significance level of the analysis
were taken as p< .05. The study was supported by SPSS 16 statistical
programme. Throughout the research, qualitative data were gathered from
different sources such as; self-assessment forms and team-assessment forms. The
results of the research have revealed that the experimental group students’
performances are significantly different than the control group students’, but
the web-based teaching does not have any effect on the students’ motivation. 

References

  • Biber, S. K. (2009). Web destekli fen bilgisi öğretiminin kaynaştırma eğitimindeki ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin performans düzey ve akademik başarılarına etkisi. (Yüksek lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir).
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. Akgün, Ö. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cheung A. C. K., & Slavin R. E. (2013). The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12 classrooms: A meta-analysis. Educational Research Review, 9, 88–113.
  • Hacısalihoğlu, H. H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar A., (2004). İlköğretim 6-8 matematik öğretimi: Matematikte işbirliğine dayalı yapılandırıcı öğrenme ve öğretme. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, K. (2008). İlköğretim 3. sınıf hayat bilgisi dersinde sorgulama merkezli etkinliklerle yapılan proje çalışmalarındaki öğrenci performansının değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana).
  • Karagöz, F. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin etkililiği. (Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir).
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. bs.). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kay, R. (2014). Exploring the use of web-based learning tools in secondary school classrooms, Interactive Learning Environments, 22(1), 67–83
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. ve Karakaya, İ. (2010). Öğrenci başarısının belirlenmesi (3. bs.). Ankara: Pegem Yayınları. MEB. (2012). Ortaokul matematik dersi öğretim programı (5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Okur, M. (2007). İlköğretim matematik öğretiminde tasarlanan web destekli öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri. (Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir).
  • Özerbaş, A. (2003). Bilgisayar destekli bağlaşık öğretimin öğrenci başarısı, motivasyonu ve transfer becerilerine etkisi. (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara).
  • Özmusul, M. ve Kaya, A. (2014). Türkiye’nin PISA 2009 ve 2012 sonuçlarına ilişkin karşılaştırmalı bir analiz. Journal of European Education, 4(1).
  • Tokman, Y. L. (1999). Eğitimde ve öğretimde uzaktan erişim. V. Türkiye’de Internet Konferansı’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Ünsal, H. (2006). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: Harmanlanmış öğrenme. Millî Eğitim Dergisi, 185, 130-137.

Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2017, Volume: 14 Issue: 1, 203 - 221, 02.04.2017

Abstract

Bu araştırma Ortaokul 5.sınıf seçmeli dersi olan
matematik uygulamaları dersindeki öğretim programına göre hazırlanmış
etkinliklerin web ortamında tasarlanarak uygulanmasının öğrenci performans ve
motivasyonu üzerine etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Web destekli matematik
uygulamaları öğretiminin mevcut yönteme göre etkililiğini sınamak için bir
deney grubu ve bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırma, 2013-2014 öğretim
yılının 1. yarıyılında Ankara ili Yenimahalle ilçesinde özel bir ortaokulda
deney grubunda 21 kontrol grubunda ise 20 öğrenciye,  dört hafta süreyle uygulanmıştır.
Araştırmada, “son test kontrol gruplu model” kullanılmıştır. Deney ve kontrol
gruplarındaki öğrencilere “Motivasyon Ölçeği ” çalışma bitiminde son test
olarak uygulanmıştır. Performans için öğrencilere süreçte dört tane
sınırlandırılmış performans görevi uygulanmıştır. Verilerin analizinde
ortalama, standart sapma ve “t” testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık
düzeyi olarak p< .05 olarak alınmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS
16 kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada nitel veriler öz
değerlendirme formu ve grup değerlendirme formundan alınmıştır. Elde edilen
bulgular araştırma sorularına bağlı kalınarak yorumlanmıştır. Araştırma
sonuçları; web destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu
öğrencilerinin performanslarının, kontrol grubu öğrencilerine göre
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu, motivasyonlarında ise
herhangi bir etkisi olmadığını ortaya koymuştur.

References

  • Biber, S. K. (2009). Web destekli fen bilgisi öğretiminin kaynaştırma eğitimindeki ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin performans düzey ve akademik başarılarına etkisi. (Yüksek lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir).
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. Akgün, Ö. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cheung A. C. K., & Slavin R. E. (2013). The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12 classrooms: A meta-analysis. Educational Research Review, 9, 88–113.
  • Hacısalihoğlu, H. H., Mirasyedioğlu, Ş. ve Akpınar A., (2004). İlköğretim 6-8 matematik öğretimi: Matematikte işbirliğine dayalı yapılandırıcı öğrenme ve öğretme. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, K. (2008). İlköğretim 3. sınıf hayat bilgisi dersinde sorgulama merkezli etkinliklerle yapılan proje çalışmalarındaki öğrenci performansının değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana).
  • Karagöz, F. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin etkililiği. (Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir).
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. bs.). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kay, R. (2014). Exploring the use of web-based learning tools in secondary school classrooms, Interactive Learning Environments, 22(1), 67–83
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. ve Karakaya, İ. (2010). Öğrenci başarısının belirlenmesi (3. bs.). Ankara: Pegem Yayınları. MEB. (2012). Ortaokul matematik dersi öğretim programı (5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Okur, M. (2007). İlköğretim matematik öğretiminde tasarlanan web destekli öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri. (Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir).
  • Özerbaş, A. (2003). Bilgisayar destekli bağlaşık öğretimin öğrenci başarısı, motivasyonu ve transfer becerilerine etkisi. (Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara).
  • Özmusul, M. ve Kaya, A. (2014). Türkiye’nin PISA 2009 ve 2012 sonuçlarına ilişkin karşılaştırmalı bir analiz. Journal of European Education, 4(1).
  • Tokman, Y. L. (1999). Eğitimde ve öğretimde uzaktan erişim. V. Türkiye’de Internet Konferansı’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Ünsal, H. (2006). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: Harmanlanmış öğrenme. Millî Eğitim Dergisi, 185, 130-137.
There are 14 citations in total.

Details

Journal Section Dissertation Articles
Authors

Ahmet İnam

Halük Ünsal This is me

Publication Date April 2, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA İnam, A., & Ünsal, H. (2017). Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education, 14(1), 203-221.
AMA İnam A, Ünsal H. Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. April 2017;14(1):203-221.
Chicago İnam, Ahmet, and Halük Ünsal. “Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans Ve Motivasyonuna Etkisi Ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education 14, no. 1 (April 2017): 203-21.
EndNote İnam A, Ünsal H (April 1, 2017) Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education 14 1 203–221.
IEEE A. İnam and H. Ünsal, “Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, HAYEF Journal of Education, vol. 14, no. 1, pp. 203–221, 2017.
ISNAD İnam, Ahmet - Ünsal, Halük. “Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans Ve Motivasyonuna Etkisi Ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education 14/1 (April 2017), 203-221.
JAMA İnam A, Ünsal H. Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. 2017;14:203–221.
MLA İnam, Ahmet and Halük Ünsal. “Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans Ve Motivasyonuna Etkisi Ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education, vol. 14, no. 1, 2017, pp. 203-21.
Vancouver İnam A, Ünsal H. Ortaokul 5. Sınıf Matematik Uygulamaları Dersinin Web Destekli Öğretiminin Öğrenci Performans ve Motivasyonuna Etkisi ile Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. 2017;14(1):203-21.