Creative drama has an effect on
pre-schoolers in order to develop a new perspective, to gain empathic skills,
and to sustain their social development successfully. In-service and pre-service early childhood
educators must have sufficient knowledge and skills to plan and implement
creative drama activities in order to make this process enjoyable and fruitful
for children. Within this context, the present study aimed to investigate how
creative drama is defined and how its importance is perceived by pre-service
and in-service early childhood educators and the frequency of creative drama
usage and what they do to develop themselves. The sample of the study constituted
of 10inservice early childhood educators working in preschools in Ankara and 10
pre-service early childhood educators studying in the department of early
childhood education at a public university in Ankara. The sample of the study
was chosen by purposive sampling method. Data was collected by semi-structured
interviews. Findings showed that teachers and candidate teachers have common
features in their creative drama implementations. However, teachers generally
talked about creative drama as a teaching method and its effect on the
children’s holistic development. This is because, teachers have more competency
than teacher candidates because of the length of teaching practice, years of
experience and in service training they receive.
Okul öncesi dönem çocukları için yaratıcı drama;
farklı bakış açıları geliştirme, empatik beceriler edinme ve sosyal
gelişimlerini başarılı bir şekilde sürdürme açısından önemli bir etkiye
sahiptir. Okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adayları da yaratıcı drama
etkinliklerini planlama ve uygulama sürecinde yeterli bilgi ve beceriye sahip
olarak bu süreci çocuklar için eğlenceli ve öğretici bir hale getirmelidir. Bu
doğrultuda, söz konusu araştırma; okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen
adaylarının yaratıcı dramaya dair tanımlamalarını, yaratıcı dramanın okul
öncesi eğitimi açısından önemi hakkındaki görüşlerini, etkinlik uygulamalarında
yaratıcı drama yöntemine yer verme düzeylerini ve yaratıcı dramayı çocukların
hangi gelişim alanlarını desteklemek amacıyla kullanabilecekleri konusundaki
düşüncelerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmaya Ankara ili içerisinde
MEB’e bağlı özel ve devlet kurumlarında görev yapan 10 öğretmen ve Ankara’da
bir devlet üniversitesinde okul öncesi eğitimi lisans programına devam eden 10
öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada yer alan katılımcılar amaçsal örnekleme
yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme soruları
aracılığı ile elde edilmiştir. Bulgular, genel olarak öğretmenlerin ve öğretmen
adaylarının ortak noktalarda buluştuklarını; ancak, okul öncesi öğretmenlerinin
uygulamadaki deneyim sürelerinin uzunluğu, aldıkları hizmet içi eğitimler ve
bunlara bağlı olarak geliştirmiş olabilecekleri yetkinlikleri nedeni ile
anlatımlarında daha fazla detaya yer verdikleri, teknik ayrıntılardan
bahsettikleri, çocukların bütüncül gelişim alanlarına daha fazla vurgu
yaptıklarını göstermektedir.
Journal Section | Proceedings |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |