DOI: 10.26650/hayef.2019.18007
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin ilk
okuma ve yazma öğretiminde kullandıkları çocuk oyunları ve bunların kullanılma
durumlarını belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Bu bağlamda araştırma
durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışma olup, nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlemiştir. Araştırma 2014-2015 eğitim
öğretim yılında Sakarya ilinde görev yapan toplam 20 ilkokul birinci sınıf
öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla
araştırmacılar tarafından geliştirilen 9 maddelik yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak
çözümlenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin grup oyunlarını
ve teknoloji destekli oyunları bireysel oyunlara göre daha fazla tercih
ettikleri görülmüştür. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin ilk okuma
yazma öğretiminde oyunlarla öğretim yaparken karşılaştıkları zorluklar
arasında, sınıf mevcutlarının kalabalık
olması nedeniyle süre yetersizliği ve disiplin sorunları, kurallara uymakta
yaşanan güçlük, okul imkânlarının yetersizliği, öğrencilerin bireysel
farklılıklarından kaynaklanan sebeplerin öne çıktığı belirlenmiştir.
Cite this article as: Öztürk, E. ve Aksu,
D. (2019). Determining the usage situation of children’s games in initial
literacy teaching. HAYEF: Journal of Education, 16(1); 48-67.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 1 |