DOI: 10.5152/hayef.2019.1901
Cite this article as: Özzorlu, E., İnan
Kaya, G. (2019). Academic Procrastination in Middle School: Is It Related to
Perceived Parental Attitudes and Locus of Control? HAYEF: Journal of Education,
16(2); 156-181.
DOI: 10.5152/hayef.2019.1901
Akademik erteleme davranışı, akademik
görevler karşısında öğrenciler tarafından yaygın biçimde gösterilebilen,
kendini ketleyici bir stratejidir. Dolayısıyla bu davranışın doğasının anlaşılması,
öğrencilerin akademik performanslarının ve öğrenme düzeylerinin artırılmasına
katkı sağlamaktadır. Literatürde, bu davranışın lise ve üniversite dönemindeki
yaygınlığına katkı sağlayan unsurlar hakkında bulgulara rastlanmakla birlikte,
bu davranışın daha erken öğretim kademelerindeki durumunu araştıran çalışma sayısı
sınırlıdır. Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin
akademik erteleme davranışları ile algıladıkları anne baba tutumları ve denetim
odakları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin akademik
erteleme davranışları cinsiyetleri, sınıf düzeyleri ve anne babalarının eğitim
düzeylerine göre incelenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, dört farklı
ortaokulda 6. (n=169), 7. (n=165) ve 8. (n=177) sınıflara devam eden 511 öğrenciden
oluşmaktadır. Ortaokul öğrencilerinin anne babalarının tutumunu baskıcı olarak
algılama düzeyleri arttıkça akademik erteleme davranışları da artmaktadır. Aile
ilişkilerindeki ve başarıları üzerindeki denetimlerine yönelik inançları azaldıkça,
akademik erteleme davranışları artış göstermektedir. Erkek ortaokul öğrencileri,
kız öğrencilere kıyasla daha fazla akademik erteleme davranışı göstermektedir.
Öğrencilerin sınıf düzeyi yükseldikçe akademik erteleme davranışları artarken,
ebeveynlerinin eğitim düzeyi arttıkça çocuklarının akademik erteleme eğilimleri
azalmaktadır.
Cite this article as: Özzorlu, E., İnan
Kaya, G. (2019). Academic Procrastination in Middle School: Is It Related to
Perceived Parental Attitudes and Locus of Control? HAYEF: Journal of Education,
16(2); 156-181.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 2 |