Internet ve çevrimiçi öğrenme ortamları, yabancı dil öğretmenlerin yetiştirilmesinde, seçeneklerini çeşitlendirip genişleterek yeni fırsatlar yaratmaktadır. Öğrenme ve bilgi, çoklu görüşler, öğrenme şartları ve öğrenme ortamlarının karmaşıklığı, öğrenen özerkliği ile ilgili ilkeleri ile oluşturmacı yaklaşım da buna katkı sağlamaktadır. Günümüzde Milli Eğitim Bakanlığı Oluşturmacılık kuramını, sınıflarda teknoloji kullanımını ve ders ortamlarının çeşitlendirilmesini desteklemektedir. Bu amaçla, İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesinde bir çevrimiçi eğitim platformu olan MOODLE kullanılmaktadır. Bu çalışmada da Oluşturmacılık kuramı çerçevesinde çevrimiçi eğitim platformu olan MOODLE ile derslerde yapılan uygulamalar örneklenecektir.
Anahtar Sözcükler: Oluşturmacılık, çevrimiçi öğrenme ortamları, Öğretmen Yetiştirme, MOODLE
ABSTRACT
The Internet and the online learning environments have created new opportunities by diversifying the training of the foreign language teachers. Contribution to this is brought about by the constructivist approach with its assumptions about learning and knowledge, multiple perspectives and modes of learning, the complexity of learning environments and learner autonomy. Today, Turkish Ministry of National Education supports the constructivist approach, the use of technology in the classroom and diversifying the classroom environments. With these in mind, Istanbul University, Hasan Ali Yücel Faculty of Education, English Language Teaching Department is employing an online learning environment MOODLE to train the language teachers. This study, within the context of constructivist approach, exemplifies the applications MOODLE provides for the lessons.
Key Words: Constructivism, online learning environments, Teacher Training, MOODLE
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2011 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 7 Issue: 2 |