BibTex RIS Cite

OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE'IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI

Year 2010, Volume: 7 Issue: 2, 0 - , 20.09.2011

Abstract

Internet ve çevrimiçi öğrenme ortamları, yabancı dil öğretmenlerin yetiştirilmesinde, seçeneklerini çeşitlendirip genişleterek yeni fırsatlar yaratmaktadır. Öğrenme ve bilgi, çoklu görüşler, öğrenme şartları ve öğrenme ortamlarının karmaşıklığı, öğrenen özerkliği ile ilgili ilkeleri ile oluşturmacı yaklaşım da buna katkı sağlamaktadır. Günümüzde Milli Eğitim Bakanlığı Oluşturmacılık kuramını, sınıflarda teknoloji kullanımını ve ders ortamlarının çeşitlendirilmesini desteklemektedir. Bu amaçla, İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesinde bir çevrimiçi eğitim platformu olan MOODLE kullanılmaktadır. Bu çalışmada da Oluşturmacılık kuramı çerçevesinde çevrimiçi eğitim platformu olan MOODLE ile derslerde yapılan uygulamalar örneklenecektir.

 

Anahtar Sözcükler: Oluşturmacılık, çevrimiçi öğrenme ortamları, Öğretmen Yetiştirme, MOODLE

 

ABSTRACT

 

The Internet and the online learning environments have created new opportunities by diversifying the training of the foreign language teachers. Contribution to this is brought about by the constructivist approach with its assumptions about learning and knowledge, multiple perspectives and modes of learning, the complexity of learning environments and learner autonomy. Today, Turkish Ministry of National Education supports the constructivist approach, the use of technology in the classroom and diversifying the classroom environments. With these in mind, Istanbul University, Hasan Ali Yücel Faculty of Education, English Language Teaching Department is employing an online learning environment MOODLE to train the language teachers. This study, within the context of constructivist approach, exemplifies the applications MOODLE provides for the lessons.

 

Key Words: Constructivism, online learning environments, Teacher Training, MOODLE

Year 2010, Volume: 7 Issue: 2, 0 - , 20.09.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ramazan Zengin This is me

Tuncer Can This is me

Publication Date September 20, 2011
Published in Issue Year 2010 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Zengin, R., & Can, T. (2011). OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI. HAYEF Journal of Education, 7(2).
AMA Zengin R, Can T. OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI. HAYEF Journal of Education. September 2011;7(2).
Chicago Zengin, Ramazan, and Tuncer Can. “OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI”. HAYEF Journal of Education 7, no. 2 (September 2011).
EndNote Zengin R, Can T (September 1, 2011) OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI. HAYEF Journal of Education 7 2
IEEE R. Zengin and T. Can, “OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI”, HAYEF Journal of Education, vol. 7, no. 2, 2011.
ISNAD Zengin, Ramazan - Can, Tuncer. “OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI”. HAYEF Journal of Education 7/2 (September 2011).
JAMA Zengin R, Can T. OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI. HAYEF Journal of Education. 2011;7.
MLA Zengin, Ramazan and Tuncer Can. “OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI”. HAYEF Journal of Education, vol. 7, no. 2, 2011.
Vancouver Zengin R, Can T. OLUŞTURMACILIK KURAMI BAĞLAMINDA ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİM PLATFORMU MOODLE’IN ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANIMI. HAYEF Journal of Education. 2011;7(2).