BibTex RIS Cite

A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER

Year 2011, Volume: 8 Issue: 1, - , 20.12.2010

Abstract

The competencies of nonnative speakers have been revisited and as a consequence of globalization the focus has shifted from communicative competence to intercultural communicative competence over the last two decades. As a result of new conceptual frameworks of English(es), emancipatory frameworks for defining competencies of non-native speakers have emerged in academic circles. However, it is unclear whether this theoretical shift and these emancipatory frameworks have been widely adopted in practice. The aim of this study is to present how English teachers define competence of successful nonnative English speakers. The research also has sought to determine what type of English, such as EFL or ELF, teachers endeavor to implement in their classes.

 

Key Words: Communicative Competence, Intercultural Competence, English As A Lingua Franca, Intercultural Speaker.

 

ÖZET

 

Bir dilin anadil konuşucuları olmayan kişilerin iletişim yetileri birçok kez tanımlanmış, ve küreselleşmenin bir sonucu olarak son yirmi yıl içerisinde odak iletişimsel yetiden kültürlerarası iletişimsel yetiye kaymıştır. İngilizce(ler)in yeni kavramsallaştırma modellerinin bir sonucu olarak, akademik alanda, bir dilin anadil konuşucuları olmayan kişilerin iletişim yetilerini tanımlayan özgürlükçü modeller ortaya çıkmıştır. Ancak kuramsal bakıştaki bu değişimin ve özgürlükçü modellerin pratikte karşılığını bulup bulmadığı çok net değildir. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin anadil konuşucuları olmayan kişilerin iletişim yetilerini nasıl tanımladıklarını sunmaktır. Bu araştırma aynı zamanda çalışmaya katılan İngilizce öğretmenlerinin kendi sınıflarında hangi İngilizce'yi, örneğin yabancı dil olarak İngilizce ya da lingua franca olarak İngilizce'yi mi, öğretmeye çalıştıklarını da ortaya çıkarmayı amaçlamıştır.

 

Anahtar Sözcükler: İletişimsel Yeti, Kültürlerarası Yeti, Lingua Franca Olarak İngilizce, Kültürlerarası Konuşucu.

References

  • Failed to load PDF document
Year 2011, Volume: 8 Issue: 1, - , 20.12.2010

Abstract

References

  • Failed to load PDF document
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Esra Özdemir This is me

Publication Date December 20, 2010
Published in Issue Year 2011 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, E. (2010). A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER. HAYEF Journal of Education, 8(1).
AMA Özdemir E. A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER. HAYEF Journal of Education. December 2010;8(1).
Chicago Özdemir, Esra. “A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER”. HAYEF Journal of Education 8, no. 1 (December 2010).
EndNote Özdemir E (December 1, 2010) A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER. HAYEF Journal of Education 8 1
IEEE E. Özdemir, “A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER”, HAYEF Journal of Education, vol. 8, no. 1, 2010.
ISNAD Özdemir, Esra. “A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER”. HAYEF Journal of Education 8/1 (December 2010).
JAMA Özdemir E. A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER. HAYEF Journal of Education. 2010;8.
MLA Özdemir, Esra. “A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER”. HAYEF Journal of Education, vol. 8, no. 1, 2010.
Vancouver Özdemir E. A SUCCESSFUL NON-NATIVE ENGLISH SPEAKER. HAYEF Journal of Education. 2010;8(1).