The competencies of nonnative speakers have been revisited and as a consequence of globalization the focus has shifted from communicative competence to intercultural communicative competence over the last two decades. As a result of new conceptual frameworks of English(es), emancipatory frameworks for defining competencies of non-native speakers have emerged in academic circles. However, it is unclear whether this theoretical shift and these emancipatory frameworks have been widely adopted in practice. The aim of this study is to present how English teachers define competence of successful nonnative English speakers. The research also has sought to determine what type of English, such as EFL or ELF, teachers endeavor to implement in their classes.
Key Words: Communicative Competence, Intercultural Competence, English As A Lingua Franca, Intercultural Speaker.
ÖZET
Bir dilin anadil konuşucuları olmayan kişilerin iletişim yetileri birçok kez tanımlanmış, ve küreselleşmenin bir sonucu olarak son yirmi yıl içerisinde odak iletişimsel yetiden kültürlerarası iletişimsel yetiye kaymıştır. İngilizce(ler)in yeni kavramsallaştırma modellerinin bir sonucu olarak, akademik alanda, bir dilin anadil konuşucuları olmayan kişilerin iletişim yetilerini tanımlayan özgürlükçü modeller ortaya çıkmıştır. Ancak kuramsal bakıştaki bu değişimin ve özgürlükçü modellerin pratikte karşılığını bulup bulmadığı çok net değildir. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin anadil konuşucuları olmayan kişilerin iletişim yetilerini nasıl tanımladıklarını sunmaktır. Bu araştırma aynı zamanda çalışmaya katılan İngilizce öğretmenlerinin kendi sınıflarında hangi İngilizce'yi, örneğin yabancı dil olarak İngilizce ya da lingua franca olarak İngilizce'yi mi, öğretmeye çalıştıklarını da ortaya çıkarmayı amaçlamıştır.
Anahtar Sözcükler: İletişimsel Yeti, Kültürlerarası Yeti, Lingua Franca Olarak İngilizce, Kültürlerarası Konuşucu.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 8 Issue: 1 |