BibTex RIS Cite
Year 2006, Volume: 3 Issue: 1, 103 - 118, 23.03.2012

Abstract

References

  • Açıkalın, A. (1995). Toplumsal Kurumsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Aydın, M (1991). Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
  • Açıkalın, A. (1996). Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, Ankara: Pgem Yayınları.
  • Açıkgöz, K. (1987). "Katılmanın Kuramsal Temelleri ve Katılma Araştırmaları" Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 20 sayı: 20, 1987
  • Başaran, İ.E. (1986). "Öğretmenlerin Yönetime Katılması" Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt:19, sayı: 1-2.
  • Başaran, İ.E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayını No:111.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul Kuram Uygulama ve Araştırma, Ankara:
  • Bursaiıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Bursaiıoğlu, Z. (1978). Eğitim yönetiminde Teori ve Uygulama, Ankara. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Bursaiıoğlu, Z. (1978). Eğitim Yöneticisinin Yeterlilikleri, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Çelik, V. (1999). Eğitimsel Liderlik, Ankara: PeGem yayınları.
  • Dubin, S.S. (1971). "Motivationai Factors in Professional Updating." Professional Obselescence., London: Lexington Books, s. 35-49.
  • Drucker, P.F (1974). Management, London: Heinemann.
  • Eren, E. (1984). Yönetim Psikolojisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme İkdisadı Enstitüsü 30.Yıl Yayınları No: 2.
  • Kaya, Y.K. (1993). Yönetim:Kuram ve Türkiye'deki Uygulama. Ankara: Bilim Kitap Krtasiye Lt.
  • Katz, R.L. (1971). "Skills of an Effective Administrator." (Ed.by E.C.Brusk), Developing Executive Leaders. Massachusetts: Harwvard Un. Press, s.55-64.
  • Özdemir, S. (1996). Eğitimde Örgütsel Değişme, Ankara: PeGem Yayınları.
  • Pehlivan,İ. (1998). Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik, Ankara: PeGem Yayınları.
  • Sungur, N. (1992). Yaratıcı Düşünme. Ankara: Say Yayınları.

OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA

Year 2006, Volume: 3 Issue: 1, 103 - 118, 23.03.2012

Abstract

Bu araştırmada okul yöneticilerinin kişisel özellikleri ile yönetsel
tutumları arasındaki ilişki araştırıldı. Bu araştırma için gerekli o/an veriler
Blake ve Mouton tarafından geliştirilen Yönetim Ölçeği'ne dayalı olan bir
envanter ile toplandı. Araştırmanın temel bulguları okul yöneticilerinin
göreve insani ilişkilerden biraz daha fazla önem verdiklerini
göstermektedir.

References

  • Açıkalın, A. (1995). Toplumsal Kurumsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Aydın, M (1991). Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
  • Açıkalın, A. (1996). Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, Ankara: Pgem Yayınları.
  • Açıkgöz, K. (1987). "Katılmanın Kuramsal Temelleri ve Katılma Araştırmaları" Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 20 sayı: 20, 1987
  • Başaran, İ.E. (1986). "Öğretmenlerin Yönetime Katılması" Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt:19, sayı: 1-2.
  • Başaran, İ.E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayını No:111.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul Kuram Uygulama ve Araştırma, Ankara:
  • Bursaiıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Bursaiıoğlu, Z. (1978). Eğitim yönetiminde Teori ve Uygulama, Ankara. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Bursaiıoğlu, Z. (1978). Eğitim Yöneticisinin Yeterlilikleri, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Çelik, V. (1999). Eğitimsel Liderlik, Ankara: PeGem yayınları.
  • Dubin, S.S. (1971). "Motivationai Factors in Professional Updating." Professional Obselescence., London: Lexington Books, s. 35-49.
  • Drucker, P.F (1974). Management, London: Heinemann.
  • Eren, E. (1984). Yönetim Psikolojisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme İkdisadı Enstitüsü 30.Yıl Yayınları No: 2.
  • Kaya, Y.K. (1993). Yönetim:Kuram ve Türkiye'deki Uygulama. Ankara: Bilim Kitap Krtasiye Lt.
  • Katz, R.L. (1971). "Skills of an Effective Administrator." (Ed.by E.C.Brusk), Developing Executive Leaders. Massachusetts: Harwvard Un. Press, s.55-64.
  • Özdemir, S. (1996). Eğitimde Örgütsel Değişme, Ankara: PeGem Yayınları.
  • Pehlivan,İ. (1998). Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik, Ankara: PeGem Yayınları.
  • Sungur, N. (1992). Yaratıcı Düşünme. Ankara: Say Yayınları.
Year 2006, Volume: 3 Issue: 1, 103 - 118, 23.03.2012

Abstract

References

  • Açıkalın, A. (1995). Toplumsal Kurumsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Aydın, M (1991). Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
  • Açıkalın, A. (1996). Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, Ankara: Pgem Yayınları.
  • Açıkgöz, K. (1987). "Katılmanın Kuramsal Temelleri ve Katılma Araştırmaları" Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 20 sayı: 20, 1987
  • Başaran, İ.E. (1986). "Öğretmenlerin Yönetime Katılması" Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt:19, sayı: 1-2.
  • Başaran, İ.E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yayını No:111.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul Kuram Uygulama ve Araştırma, Ankara:
  • Bursaiıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Bursaiıoğlu, Z. (1978). Eğitim yönetiminde Teori ve Uygulama, Ankara. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Bursaiıoğlu, Z. (1978). Eğitim Yöneticisinin Yeterlilikleri, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Çelik, V. (1999). Eğitimsel Liderlik, Ankara: PeGem yayınları.
  • Dubin, S.S. (1971). "Motivationai Factors in Professional Updating." Professional Obselescence., London: Lexington Books, s. 35-49.
  • Drucker, P.F (1974). Management, London: Heinemann.
  • Eren, E. (1984). Yönetim Psikolojisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme İkdisadı Enstitüsü 30.Yıl Yayınları No: 2.
  • Kaya, Y.K. (1993). Yönetim:Kuram ve Türkiye'deki Uygulama. Ankara: Bilim Kitap Krtasiye Lt.
  • Katz, R.L. (1971). "Skills of an Effective Administrator." (Ed.by E.C.Brusk), Developing Executive Leaders. Massachusetts: Harwvard Un. Press, s.55-64.
  • Özdemir, S. (1996). Eğitimde Örgütsel Değişme, Ankara: PeGem Yayınları.
  • Pehlivan,İ. (1998). Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik, Ankara: PeGem Yayınları.
  • Sungur, N. (1992). Yaratıcı Düşünme. Ankara: Say Yayınları.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İrfan Erdoğan This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2006 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Erdoğan, İ. (2012). OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education, 3(1), 103-118.
AMA Erdoğan İ. OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. March 2012;3(1):103-118.
Chicago Erdoğan, İrfan. “OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 3, no. 1 (March 2012): 103-18.
EndNote Erdoğan İ (March 1, 2012) OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education 3 1 103–118.
IEEE İ. Erdoğan, “OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA”, HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 1, pp. 103–118, 2012.
ISNAD Erdoğan, İrfan. “OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 3/1 (March 2012), 103-118.
JAMA Erdoğan İ. OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2012;3:103–118.
MLA Erdoğan, İrfan. “OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 1, 2012, pp. 103-18.
Vancouver Erdoğan İ. OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE YÖNETİCİLİK TUTUMLARIYLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2012;3(1):103-18.