Dil öğrenme stratejileri üzerine yapılan çalışmaların çoğunluğunun
yetişkin öğrencilerle ve ana dilin İngilizce olduğu ortamlarda yapılmasına
rağmen, son yıllarda erken yaşta yabancı dil eğitimine verilen önem ve
öğrenme stratejilerinin dil öğrenimi üzerindeki ortaya konması, çocukların
strateji kullanımlarına ilişkin çalışmalara gösterilen ilginin artmasına neden
olmuştur. Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin kullandığı dil
öğrenme stratejilerini belirlemek ve sınıf seviyesi ve cinsiyet gibi
değişkenlerle, kullanılan stratejiler arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Araştırmanın örneklemini 6. ve 8. sınıfta öğrenim gören 133 ilköğretim
öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler öğrencilerin bilişsel, bilişüstü, duyuşsal,
sosyal, telafi ve hafıza stratejilerini ne ölçüde kullandıklarını ölçmek için
hazırlanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, sınıf
seviyesi İle öğrencilerin strateji kullanımları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Ancak, cinsiyetin strateji kullanımı üzerine
istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi bulunamamıştır.
Dil Öğrenme Stratejileri İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Çocuklara Dil Öğretimi Cinsiyet Sınıf Seviyesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 3 Issue: 2 |