Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizden günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri uygulamaları. Yer aldığı eser Çağdaş eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme ulusal sempozyumu. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
Akyüz, Y. (1997). Türk eğitim tarihi. (Başlangıçtan 1997'ye). İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
Ceyhan, Esra (2000). "Mesleki sorun düzeyleri farklı okul rehberlik öğretmenlerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin incelenmesi" Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. Cilt:ll. Sayı:13 s.45-55.
Erkan, S. (2000) "Rehberlik Nedir" İlköğretimde Rehberlik. (Ed.Yıldız Kuzgun) Ankara: Nobei Yayın Dağıtım.
Görkem, N. (1985). Öğrencilerin Rehberlik Uzmanlarından Gördükleri Hizmetlerle Bekledikleri Hizmetler Arasındaki Fark. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Güven, M., Kutlu, M. (2001). "Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin öğretmenlerden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışları". Eğitim Yönetimi. Yıl: 7 Sayı: 27. s. 325-334.
Kepçeoğlu, M. (1986). "Okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının temel sorunları", İnsan Bilimleri Dergisi, 5,1:103-113.
Koçak, R. (2001) Ortaöğretim Okullarındaki Mesleki Rehberlik Hizmetlerinin Değerlendirilmesi (Gaziantep Örneği). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Kulakstzoğiu, A. (1990). "Rehber ve psikolojik danışmanların algıladıkları mesleki sorunlar" Eğitim Bilimleri 1.Ulusal Kongresi Bildiriler I. s. 307-313.
Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları. Özgüven, İ., E. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PDREM Yayınları.
Pişkin, M. (2005). "Türkiye'de psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin dünü, bugünü ve yarını" Türkiye'de Eğitim .Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi (ed. M. Hesapçıoğlu, A. Durmuş). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s. 458¬ 501.
Rippee, B., Hanvey, E. ve Parker, C. (1965). "The influence of counseling on the perception of the counselor role". Personnel and Guidance Journal, 43, March, 696-701.
Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI
Year 2006,
Volume: 3 Issue: 2, 175 - 186, 23.03.2012
Bu araştırma, a) öğrencilerin okul psikolojik danışma ve rehberlik
servisine ve okul psikolojik danışmanlarına yönelik algılarını ve b) okul
kademelerine göre bu algılarının farklılaşıp farklılaşmadığını saptamak
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilindeki
çeşitli ilköğretim ve ortaöğretim okulunda öğrenim gören ve seçkisiz
örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 468 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler
SPSS (11.5) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre,
öğrencilerin okul psikolojik danışma ve rehberlik servisi ve psikolojik
danışmanlar ile ilgili olumsuz algılarının düşük olduğu yönünde bulgular
elde edilmiştir.
Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizden günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri uygulamaları. Yer aldığı eser Çağdaş eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme ulusal sempozyumu. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
Akyüz, Y. (1997). Türk eğitim tarihi. (Başlangıçtan 1997'ye). İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
Ceyhan, Esra (2000). "Mesleki sorun düzeyleri farklı okul rehberlik öğretmenlerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin incelenmesi" Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. Cilt:ll. Sayı:13 s.45-55.
Erkan, S. (2000) "Rehberlik Nedir" İlköğretimde Rehberlik. (Ed.Yıldız Kuzgun) Ankara: Nobei Yayın Dağıtım.
Görkem, N. (1985). Öğrencilerin Rehberlik Uzmanlarından Gördükleri Hizmetlerle Bekledikleri Hizmetler Arasındaki Fark. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Güven, M., Kutlu, M. (2001). "Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin öğretmenlerden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışları". Eğitim Yönetimi. Yıl: 7 Sayı: 27. s. 325-334.
Kepçeoğlu, M. (1986). "Okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının temel sorunları", İnsan Bilimleri Dergisi, 5,1:103-113.
Koçak, R. (2001) Ortaöğretim Okullarındaki Mesleki Rehberlik Hizmetlerinin Değerlendirilmesi (Gaziantep Örneği). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Kulakstzoğiu, A. (1990). "Rehber ve psikolojik danışmanların algıladıkları mesleki sorunlar" Eğitim Bilimleri 1.Ulusal Kongresi Bildiriler I. s. 307-313.
Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları. Özgüven, İ., E. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PDREM Yayınları.
Pişkin, M. (2005). "Türkiye'de psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin dünü, bugünü ve yarını" Türkiye'de Eğitim .Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi (ed. M. Hesapçıoğlu, A. Durmuş). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s. 458¬ 501.
Rippee, B., Hanvey, E. ve Parker, C. (1965). "The influence of counseling on the perception of the counselor role". Personnel and Guidance Journal, 43, March, 696-701.
Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Year 2006,
Volume: 3 Issue: 2, 175 - 186, 23.03.2012
Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizden günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri uygulamaları. Yer aldığı eser Çağdaş eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme ulusal sempozyumu. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Kültür Merkezi.
Akyüz, Y. (1997). Türk eğitim tarihi. (Başlangıçtan 1997'ye). İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları.
Ceyhan, Esra (2000). "Mesleki sorun düzeyleri farklı okul rehberlik öğretmenlerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin incelenmesi" Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. Cilt:ll. Sayı:13 s.45-55.
Erkan, S. (2000) "Rehberlik Nedir" İlköğretimde Rehberlik. (Ed.Yıldız Kuzgun) Ankara: Nobei Yayın Dağıtım.
Görkem, N. (1985). Öğrencilerin Rehberlik Uzmanlarından Gördükleri Hizmetlerle Bekledikleri Hizmetler Arasındaki Fark. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Güven, M., Kutlu, M. (2001). "Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin öğretmenlerden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışları". Eğitim Yönetimi. Yıl: 7 Sayı: 27. s. 325-334.
Kepçeoğlu, M. (1986). "Okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının temel sorunları", İnsan Bilimleri Dergisi, 5,1:103-113.
Koçak, R. (2001) Ortaöğretim Okullarındaki Mesleki Rehberlik Hizmetlerinin Değerlendirilmesi (Gaziantep Örneği). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Kulakstzoğiu, A. (1990). "Rehber ve psikolojik danışmanların algıladıkları mesleki sorunlar" Eğitim Bilimleri 1.Ulusal Kongresi Bildiriler I. s. 307-313.
Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları. Özgüven, İ., E. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PDREM Yayınları.
Pişkin, M. (2005). "Türkiye'de psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin dünü, bugünü ve yarını" Türkiye'de Eğitim .Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi (ed. M. Hesapçıoğlu, A. Durmuş). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s. 458¬ 501.
Rippee, B., Hanvey, E. ve Parker, C. (1965). "The influence of counseling on the perception of the counselor role". Personnel and Guidance Journal, 43, March, 696-701.
Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yeşilyaprak, B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Meşeci, F., Dinçer, D., & Çırakoğlu, B. (2012). İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education, 3(2), 175-186.
AMA
Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B. İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education. March 2012;3(2):175-186.
Chicago
Meşeci, Filiz, Duygu Dinçer, and Bahar Çırakoğlu. “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”. HAYEF Journal of Education 3, no. 2 (March 2012): 175-86.
EndNote
Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B (March 1, 2012) İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education 3 2 175–186.
IEEE
F. Meşeci, D. Dinçer, and B. Çırakoğlu, “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”, HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 2, pp. 175–186, 2012.
ISNAD
Meşeci, Filiz et al. “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”. HAYEF Journal of Education 3/2 (March 2012), 175-186.
JAMA
Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B. İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education. 2012;3:175–186.
MLA
Meşeci, Filiz et al. “İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI”. HAYEF Journal of Education, vol. 3, no. 2, 2012, pp. 175-86.
Vancouver
Meşeci F, Dinçer D, Çırakoğlu B. İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİNE VE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ALGILARI. HAYEF Journal of Education. 2012;3(2):175-86.