BibTex RIS Cite
Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 29 - 48, 23.03.2012

Abstract

Bu çalışmada, Almanya ve Türkiye'deki Türkçe ve Almanca
Öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin, modern Türk
öykücülerinden Memduh Şevket Esendal'ın Bu Yollar Uzar başlıklı metni
kullanılarak alımlama benzerlikleri ve farkları nitel bir araştırma ile ortaya
çıkartılmaya çalışılmıştır. Edebiyat metninin çokanlamlılığı, metnin tek bir
anlam ile tüketemeyeceği anlayışı bugün yaygın olarak temsil edilen bir
yaklaşımdır. Bugün, Alımlama Estetiği de kuramsal anlamda bu düşünceyi
desteklediği gibi, edebiyat öğretimi için de yaratıcı yollar önerir. Bu
düşüncelerden hareketle, farklı kültürel ortamlardaki kişilerin farklı alımları
olması gerekir. Bu çalışmada hem farklı kültür ortamı içinde bulunanların,
hem de kültürlerarası nitelikteki kişilerin alımlama özellikleri, özellikle
meraklanma ve kıskanma kavramları açısından araştırılmıştır.

Year 2007, Volume: 4 Issue: 2, 29 - 48, 23.03.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selahattin Dilidüzgün This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2007 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Dilidüzgün, S. (2012). HAYEF Journal of Education, 4(2), 29-48.
AMA Dilidüzgün S. HAYEF Journal of Education. March 2012;4(2):29-48.
Chicago Dilidüzgün, Selahattin. HAYEF Journal of Education 4, no. 2 (March 2012): 29-48.
EndNote Dilidüzgün S (March 1, 2012) HAYEF Journal of Education 4 2 29–48.
IEEE S. Dilidüzgün, HAYEF Journal of Education, vol. 4, no. 2, pp. 29–48, 2012.
ISNAD Dilidüzgün, Selahattin. HAYEF Journal of Education 4/2 (March 2012), 29-48.
JAMA Dilidüzgün S. HAYEF Journal of Education. 2012;4:29–48.
MLA Dilidüzgün, Selahattin. HAYEF Journal of Education, vol. 4, no. 2, 2012, pp. 29-48.
Vancouver Dilidüzgün S. HAYEF Journal of Education. 2012;4(2):29-48.