Televizyon reklamları ve basılı reklamlar kimliklerin, değerlerin,
anlamların ve dünya görüşlerinin üretildiği ve uzlaşıldığı ideolojik
çalışmalardır. Reklam metinleri yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi ve
Öğretiminde temel dil becerilerini geliştirmek amacıyla sıklıkla kullanılan
yardımcı metinlerdir. Ayrıca, reklam metinleri eleştirel düşünme
becerilerinin kazandırılmasına yönelik kullanılabilecek, çoğunlukla göz ardı
edilen gücü! özelliklere sahiptirler. Bu amaç doğrultusunda, bu çalışmada
öncelikle bir eleştirel reklam yorumlama modeli üzerinde çalışılmış ve bu
model çerçevesinde televizyon reklamlarını eleştirel bir bakış açısıyla
çözümlemeye yönelik örnek bir görev döngüsü hazırlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 4 Issue: 2 |