Yabancı dil öğretimi çerçevesinde kültürel öğelerin öğrenciye
aktarımı her zaman üzerinde tartışılan bir konu olarak karşımıza çıkar.
Öğrenci yabancı bir dil öğrenirken aynı zamanda farklı bir kültürü de
tanıyıp onunla hesaplaşmayı öğrenir. Konuya tarihsel gelişim çizgisi içinde
baktığımızda, yabancı dil öğretimini yönlendiren farklı yaklaşım ve
yöntemlerin kültür öğelerinin aktarım sürecinde de belirleyici olduğu
görülür. Bu çalışmada yabancı dil olarak Almanca öğretiminden yola
çıkılarak kültür aktarım sürecini yönlendiren üç temel yaklaşım tanıtılmış
ve bunların ülkemizdeki Almanca öğretimine yansıması değerlendirilmiştir.
Değerlendirme 1940lı yıllardan bu yana yabancı dil olarak Almanca
öğretimi için Türkiye'de hazırlanmış olan üç farklı ders kitabı temel alınarak
yapılmıştır. Ele alınan ders kitapları kültürel öğelerin aktarımı
doğrultusunda incelenmiş ve bu aktarım sürecinin değişen yabancı dil
öğretim yöntem ve yaklaşımlarına ve ülke koşullarına uygunluğu
tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 4 Issue: 2 |