Türkiye'de üniversitelerde İkinci yabancı dil olarak Almanca alanını
konu eden çalışmada Almanca dilini A1 düzeyinde yeni öğrenmeye
başlayan Almanca Öğretmeni adaylarının dil öğrenme ve düşünme
süreçleri incelenmiştir. Bu bağlamda öğrencilerin dil hataları belirlenmiştir.
Hatalar kelime ve hece boyutunda ve özellikle de cümle düzleminde ele
alınırken L1 (Türkçe), L2 (ingilizce) ve L3'ün (Almanca) İşlevselliği
sorgulanmıştır. Bu araştırmada incelenen veriler öğrencilerin hazırlık
sınıflarında ürettik/eri yazılı ürünlerinden yararlanılmıştır. İkinci yabancı dii
olarak Almanca (L3) dil öğrenme sürecinde, öğrencilerin ürettikleri
cümlelerde, anadilleri olan Türkçe'ye (L1) oranla birinci yabancı dil olan
İngilizce'den (L2) daha fazla yararlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 24, 2012 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 1 |