BibTex RIS Cite
Year 2008, Volume: 5 Issue: 1, 69 - 88, 24.03.2012

Abstract

Türkiye'de üniversitelerde İkinci yabancı dil olarak Almanca alanını
konu eden çalışmada Almanca dilini A1 düzeyinde yeni öğrenmeye
başlayan Almanca Öğretmeni adaylarının dil öğrenme ve düşünme
süreçleri incelenmiştir. Bu bağlamda öğrencilerin dil hataları belirlenmiştir.
Hatalar kelime ve hece boyutunda ve özellikle de cümle düzleminde ele
alınırken L1 (Türkçe), L2 (ingilizce) ve L3'ün (Almanca) İşlevselliği
sorgulanmıştır. Bu araştırmada incelenen veriler öğrencilerin hazırlık
sınıflarında ürettik/eri yazılı ürünlerinden yararlanılmıştır. İkinci yabancı dii
olarak Almanca (L3) dil öğrenme sürecinde, öğrencilerin ürettikleri
cümlelerde, anadilleri olan Türkçe'ye (L1) oranla birinci yabancı dil olan
İngilizce'den (L2) daha fazla yararlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2008, Volume: 5 Issue: 1, 69 - 88, 24.03.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Handan Köksal This is me

Publication Date March 24, 2012
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Köksal, H. (2012). HAYEF Journal of Education, 5(1), 69-88.
AMA Köksal H. HAYEF Journal of Education. March 2012;5(1):69-88.
Chicago Köksal, Handan. HAYEF Journal of Education 5, no. 1 (March 2012): 69-88.
EndNote Köksal H (March 1, 2012) HAYEF Journal of Education 5 1 69–88.
IEEE H. Köksal, HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 1, pp. 69–88, 2012.
ISNAD Köksal, Handan. HAYEF Journal of Education 5/1 (March 2012), 69-88.
JAMA Köksal H. HAYEF Journal of Education. 2012;5:69–88.
MLA Köksal, Handan. HAYEF Journal of Education, vol. 5, no. 1, 2012, pp. 69-88.
Vancouver Köksal H. HAYEF Journal of Education. 2012;5(1):69-88.