Şimdiye kadar bu konuda yapılan çalışmalar üniversite ve yüksek
okul mezunlarının beklenen şekilde problem çözemediklerini ve eleştirel
düşünemediklerini göstermektedir, idrak ile ilgili yetenekler ve eleştirel
düşünme kabiliyeti öğrencilere somut olarak kişisel ve profesyonel yararlar
sağlamaktadır. Yazarak öğrenmenin eleştirel düşünmeyi geliştiren eğitici
bir yol olduğu uzun zamandır bilinmektedir. Bu konuyla ilgili çalışmaların
sonuçları, biyoloji eğitiminde yazarak öğrenen öğrencilerin eleştirel
düşünme yeteneklerinin cinsiyete, yaşa ve ırka bağlı olmaksızın geliştiğini
fakat yazmadan öğrenen öğrencilerin ise bu yeteneklerinin gelişmediğini
göstermektedir. Ayrıca analiz etme ve sonuç çıkarma yeteneklerinin de
yazarak öğrenen öğrencilerde dikkate değer şekilde arttığı
vurgulanmaktadır. Bu bağlamda, çalışmada biyoloji öğretiminde yazarak
öğrenmenin öğrenciye neler kazandırdığı ve bu konuda yetersiz kalınan
noktaların neler olabileceğinin saptanmasının nasıl bir açılım
sağlayabileceği tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 24, 2012 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 1 |