Bu çalışmada sıklıkla tartıştan bir sorun olan "başarı farkı" Chicago
şehrine ait ISAT (Illinois Standardized Achievement Test) puanlarının
ışığında incelenmiştir, "Başarı farkı" bundan başka "başarı farkı oluşum
süreci" terimi kullanılarak yeniden gözden geçirilmiştir. Tablolar ve
figürlerde gösterilen Chicago'daki 10 okul bölgesindeki 5. sınıf beyaz ve
Afrika kökenli Amerikalı öğrencilerin Matematik ve Okuma testi puanları
"başarı farkı oluşum sürecinin" farklı ortaya çıkış şekillerini göstermektedir.
Örnekleme dahil edilecek okullar, temsil ediciliği garanti altına almak
amacıyla sözkunusu okulların her birinin etnik bileşimi dikkate alınarak
seçilmiştir. Sonuç olarak, "başarı farkı oluşum süreci" okulun bulunduğu
bölgeye bağlı olarak değişme göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 24, 2012 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 1 |