Bu çalışmada İstanbul ilindeki I. Kademe Okuma Yazma Kurs
programlarını oluşturan üç, ayrı program (Doğrudan Okuma-Yazma,
İşlevsel Yetişkin Okuma-Yazma ve Kolaylaştırılmış Okuma-Yazma);
okuma-yazma yöntemleri, kullandıkları materyal ve öğreticilerinin eğitimi
gibi yönlerden ele alınmıştır. Bu üç programa devam eden kursiyerlerin
sahip oldukları özellikleri incelenmek amacıyla İstanbul'un beş ayrı
ilçesindeki 12 ayrı kursa katılan, toplam 233 kursiyerle yüz yüze
görüşülmüştür. Bu kursiyerlerin sahip oldukları özellikler (cinsiyet, medeni
durum, yaş grubu, iş durumları, eşlerinin işi, sahip oldukları çocuk sayısı,
çocuklarının eğitim durumları, İstanbul'da bulunma süreleri, İstanbul'a
hangi illerden geldikleri, okuma-yazma öğrenmemiş olma nedenleri,
devam ettikleri kursun kaçıncı okuma-yazma kursu olduğu, kursun
başındaki okuma düzeyleri, sahip oldukları okuma-yazmayı daha önce
nereden öğrendikleri ve okuma-yazma öğrenmeyi isteme nedenlerini nasıl
açıkladıkları) değerlendirilmiştir. Böylece İstanbul ilinde yürütülen üç farklı
okuma-yazma kurs programına katılan kursiyerlerin genel profilleri
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 2 Issue: 2 |