BibTex RIS Cite

İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2005, Volume: 2 Issue: 2, 105 - 123, 23.03.2012

Abstract

Bu çalışmada İstanbul ilindeki I. Kademe Okuma Yazma Kurs
programlarını oluşturan üç, ayrı program (Doğrudan Okuma-Yazma,
İşlevsel Yetişkin Okuma-Yazma ve Kolaylaştırılmış Okuma-Yazma);
okuma-yazma yöntemleri, kullandıkları materyal ve öğreticilerinin eğitimi
gibi yönlerden ele alınmıştır. Bu üç programa devam eden kursiyerlerin
sahip oldukları özellikleri incelenmek amacıyla İstanbul'un beş ayrı
ilçesindeki 12 ayrı kursa katılan, toplam 233 kursiyerle yüz yüze
görüşülmüştür. Bu kursiyerlerin sahip oldukları özellikler (cinsiyet, medeni
durum, yaş grubu, iş durumları, eşlerinin işi, sahip oldukları çocuk sayısı,
çocuklarının eğitim durumları, İstanbul'da bulunma süreleri, İstanbul'a
hangi illerden geldikleri, okuma-yazma öğrenmemiş olma nedenleri,
devam ettikleri kursun kaçıncı okuma-yazma kursu olduğu, kursun
başındaki okuma düzeyleri, sahip oldukları okuma-yazmayı daha önce
nereden öğrendikleri ve okuma-yazma öğrenmeyi isteme nedenlerini nasıl
açıkladıkları) değerlendirilmiştir. Böylece İstanbul ilinde yürütülen üç farklı
okuma-yazma kurs programına katılan kursiyerlerin genel profilleri
belirlenmiştir.

References

  • Akyol, H. (2001): Türkçe likokuma Yazma Öğretimi. Ankara: G ü n d ü z Eğitim ve Yayıncılık.
  • Betts, J. (2003): Literacies and livelihood strategies: experience from Usultan, El Salvador. International Journal of Educational Development, 23 (3), 241ı 363.
  • Bülbül, S., Kavak, Y., Gülbay, Ö., Gelbal, S., Ekinci, E., Gökçe, F., Burgaz, B., Badavan, Y., Üstündağ, T. (1999): Yetişkinlere Yönelik Okuma-Yazma Kurslarının Değerlendirilmesi Araştırması (Nihai Rapor). Ankara: M E B - Unicef Türkiye Temsilciliği.
  • Cemaloğlu, N. (2001): İlkokuma Yazma Öğretimi (2. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Duffy, G.; Hoffman, J. V. (1999): In pursuit of an illusion: the flawed search for a perfect method. Reading Teacher, 53 (1), 10-16.
  • Durgunoğlu, A., Öney, B., Kuşcul, H.& Zengin, F. (1998): İşlevsel Yetişkin Okuryazarlığı Programı (2. baskı). İstanbul: A n n e Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV).
  • Durgunoğlu, A., Öney, B., Kuşçul, H. (2003): Development and evaluation of an adult literacy program in Turkey. International Journal of Educational Development, 23 (1), 17-36.
  • Greenberg, D., Fredrick, L.D., Huges, T.A., Bunting, C. (2002): Implementation issues in a reading program for low reading adults. Journal of Adolescent and Adult Literacy, 45 (7), 626-632.
  • Gülbay, Ö. (2000). Yetişkin Okur-Yazarlığı: Gönüllü Yetişkin Okuma-Yazma Öğreticisi Yetiştirme Kurs Programını Değerlendirme Araştırması. M E B , Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Gülbay, Ö., Yılgör, E., Cemaloğlu, N., Dulkadir, H. (2002): Kolaylaştırılmış Okuma-Yazma Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Ankara: M E B Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü-Rotary 2430 Bölge Guvernörlüğü.
  • Güleryüz, H. (2000): Programlanmış İlkokuma Yazma Öğretimi Kuram ve Uygulamaları (4. baskı). Ankara: P e g e m Yayıncılık.
  • Güneş, F. (1997): Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • İstanbul Ulusal Eğitime Destek Kampanyası Projesi-İUEDKP (2001): İstanbul Valiliği, Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul.
  • Maruatona, T. (2002): A critical analysis of literacy practice in Botswana. Adult Basic Education, 12 (2), 82-99.
  • Istanbul ilinde Açılan I. Kademe Kurslarının Okuma-Yazma Programları
  • Oz, F., Akyol, A., Karataş, H.I., Kurt, I., Latifoğlu, E., Maraş, I., O d a m a n , B., Sözen, A.T. & Tipioğlu, V. (2001): Yetişkinler Okuma Yazma Programı. Ankara: Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Robinson-Pant, A. (2000): W o m e n and literacy: a Nepal perspective. International Journal of Educational Development, 20 (4), 349-364.
  • Rogers, A. (1999): Improving the quality of adult literacy programmes in developing countries: the 'real literacies' approach. International Journal of Educational Development, 19, 219-234.
  • Shang, H.F. (2000): A comparative analysis on alternative approaches to literacy instruction. International Journal of Lifelong Education, 19 (4), 291-299.
  • Şenel, G. H. (1998): Okuma Güçlüğü Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Sesli Okuma Düzeylerinin Ve Dişlektik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Y a y ı m l a n m a m ı ş doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
Year 2005, Volume: 2 Issue: 2, 105 - 123, 23.03.2012

Abstract

References

  • Akyol, H. (2001): Türkçe likokuma Yazma Öğretimi. Ankara: G ü n d ü z Eğitim ve Yayıncılık.
  • Betts, J. (2003): Literacies and livelihood strategies: experience from Usultan, El Salvador. International Journal of Educational Development, 23 (3), 241ı 363.
  • Bülbül, S., Kavak, Y., Gülbay, Ö., Gelbal, S., Ekinci, E., Gökçe, F., Burgaz, B., Badavan, Y., Üstündağ, T. (1999): Yetişkinlere Yönelik Okuma-Yazma Kurslarının Değerlendirilmesi Araştırması (Nihai Rapor). Ankara: M E B - Unicef Türkiye Temsilciliği.
  • Cemaloğlu, N. (2001): İlkokuma Yazma Öğretimi (2. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Duffy, G.; Hoffman, J. V. (1999): In pursuit of an illusion: the flawed search for a perfect method. Reading Teacher, 53 (1), 10-16.
  • Durgunoğlu, A., Öney, B., Kuşcul, H.& Zengin, F. (1998): İşlevsel Yetişkin Okuryazarlığı Programı (2. baskı). İstanbul: A n n e Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV).
  • Durgunoğlu, A., Öney, B., Kuşçul, H. (2003): Development and evaluation of an adult literacy program in Turkey. International Journal of Educational Development, 23 (1), 17-36.
  • Greenberg, D., Fredrick, L.D., Huges, T.A., Bunting, C. (2002): Implementation issues in a reading program for low reading adults. Journal of Adolescent and Adult Literacy, 45 (7), 626-632.
  • Gülbay, Ö. (2000). Yetişkin Okur-Yazarlığı: Gönüllü Yetişkin Okuma-Yazma Öğreticisi Yetiştirme Kurs Programını Değerlendirme Araştırması. M E B , Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Gülbay, Ö., Yılgör, E., Cemaloğlu, N., Dulkadir, H. (2002): Kolaylaştırılmış Okuma-Yazma Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Ankara: M E B Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü-Rotary 2430 Bölge Guvernörlüğü.
  • Güleryüz, H. (2000): Programlanmış İlkokuma Yazma Öğretimi Kuram ve Uygulamaları (4. baskı). Ankara: P e g e m Yayıncılık.
  • Güneş, F. (1997): Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • İstanbul Ulusal Eğitime Destek Kampanyası Projesi-İUEDKP (2001): İstanbul Valiliği, Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul.
  • Maruatona, T. (2002): A critical analysis of literacy practice in Botswana. Adult Basic Education, 12 (2), 82-99.
  • Istanbul ilinde Açılan I. Kademe Kurslarının Okuma-Yazma Programları
  • Oz, F., Akyol, A., Karataş, H.I., Kurt, I., Latifoğlu, E., Maraş, I., O d a m a n , B., Sözen, A.T. & Tipioğlu, V. (2001): Yetişkinler Okuma Yazma Programı. Ankara: Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Robinson-Pant, A. (2000): W o m e n and literacy: a Nepal perspective. International Journal of Educational Development, 20 (4), 349-364.
  • Rogers, A. (1999): Improving the quality of adult literacy programmes in developing countries: the 'real literacies' approach. International Journal of Educational Development, 19, 219-234.
  • Shang, H.F. (2000): A comparative analysis on alternative approaches to literacy instruction. International Journal of Lifelong Education, 19 (4), 291-299.
  • Şenel, G. H. (1998): Okuma Güçlüğü Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Sesli Okuma Düzeylerinin Ve Dişlektik Özelliklerinin Karşılaştırılması. Y a y ı m l a n m a m ı ş doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hatice Şenel This is me

Publication Date March 23, 2012
Published in Issue Year 2005 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Şenel, H. (2012). İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education, 2(2), 105-123.
AMA Şenel H. İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. March 2012;2(2):105-123.
Chicago Şenel, Hatice. “İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 2, no. 2 (March 2012): 105-23.
EndNote Şenel H (March 1, 2012) İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education 2 2 105–123.
IEEE H. Şenel, “İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 2, no. 2, pp. 105–123, 2012.
ISNAD Şenel, Hatice. “İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education 2/2 (March 2012), 105-123.
JAMA Şenel H. İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2012;2:105–123.
MLA Şenel, Hatice. “İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 2, no. 2, 2012, pp. 105-23.
Vancouver Şenel H. İSTANBUL İLİNDE AÇILAN I. KADEME OKUMA-YAZMA PROGRAMLARININ VE BU PROGRAMLARA KATILAN KURSİYER ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. HAYEF Journal of Education. 2012;2(2):105-23.