BibTex RIS Cite
Year 2009, Volume: 6 Issue: 2, 11 - 25, 26.03.2012

Abstract

ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA

Year 2009, Volume: 6 Issue: 2, 11 - 25, 26.03.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin küresel çevre sorunlarından olan
küresel ısınma, sera etkisi, ozon tabakasının incelmesi, asit yağmurları
hakkındaki ön bilgi ve kavram yanılgılarını tespit etmektir. Araştırmada
gelişimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 4. 5. 6.
7. 8. 10. ve 11. sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 280 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan
oluşan anket kullanılmıştır. Anket verilerinin analizinde basit metotlardan
faydalanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde değerlerinin
bulunduğu tablolardan yararlanılmıştır. Özellikle ilköğretim birinci
kademedeki öğrencilerin asit yağmurlarının oluşumu ve sera etkisi
konusunda yeterli bilgi sahibi olmadıkları söylenebilir. İlköğretimden
başlayarak ortaöğretim düzeyine kadar öğrencilerin ozon tabakasının
delinmesi ile ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları sonucuna varılabilir.
Araştırmanın sonucunda; ilköğretim düzeyinden başlayarak temel çevre
sorunları ile ilgili öğrencilerin yeterli düzeyde eğitilmesi gerektiği önerisi
sunulmuştur.

Year 2009, Volume: 6 Issue: 2, 11 - 25, 26.03.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hakan Ayvacı This is me

Tülay Şenel Çoruhlu This is me

Publication Date March 26, 2012
Published in Issue Year 2009 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Ayvacı, H., & Şenel Çoruhlu, T. (2012). ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education, 6(2), 11-25.
AMA Ayvacı H, Şenel Çoruhlu T. ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. March 2012;6(2):11-25.
Chicago Ayvacı, Hakan, and Tülay Şenel Çoruhlu. “ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 6, no. 2 (March 2012): 11-25.
EndNote Ayvacı H, Şenel Çoruhlu T (March 1, 2012) ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education 6 2 11–25.
IEEE H. Ayvacı and T. Şenel Çoruhlu, “ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA”, HAYEF Journal of Education, vol. 6, no. 2, pp. 11–25, 2012.
ISNAD Ayvacı, Hakan - Şenel Çoruhlu, Tülay. “ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 6/2 (March 2012), 11-25.
JAMA Ayvacı H, Şenel Çoruhlu T. ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2012;6:11–25.
MLA Ayvacı, Hakan and Tülay Şenel Çoruhlu. “ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education, vol. 6, no. 2, 2012, pp. 11-25.
Vancouver Ayvacı H, Şenel Çoruhlu T. ÖĞRENCİLERİN KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARINA BAKIŞLARI VE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK GELİŞİMSEL BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2012;6(2):11-25.