Bu çalışma, Eğitim Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin genel (AGNO),
öğretmenlik meslek bilgisi dersleri, alan ve servis derslerindeki akademik
başarılarının, lise türleri açısından karşılaştırılması amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 2005-2006 öğretim yılında
İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde öğrenim görmüş
olan bütün 1. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. İncelenen 535 öğrenci
dosyası sonucunda, öğrencilerin %25.8inin Anadolu Öğretmen,
%20.4'ünün Anadolu, %18.5'inin Genel lise, %18.1'inin Yabancı Dil
Ağırlıklı, %6.9'unun Özel Lise, %10.3'ünün ise diğer türde liselerden
mezun oldukları görülmüştür. Yapılan ANOVA testi sonucunda Anadolu
Öğretmen Lisesinden mezun olan öğrencilerin genel akademik
başarılarının (AGNO), Anadolu, Yabancı Dil Ağırlıklı, Düz (Genel) ve Özel
lise türlerinden mezun olanların genel akademik başarılarından anlamlı
düzeyde düşük olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin öğretmenlik meslek
bilgisi derslerindeki başarıları incelendiğinde, Anadolu Öğretmen
Lisesinden mezun olan öğrencilerin, öğretmenlik meslek bilgisi dersleri
derslerinin büyük bir kısmını lisede almış olmalarına rağmen, diğer lise
türlerinden daha başarılı olmadıkları, Yabancı Dil Ağırlıklı liselerden mezun
olanlardan da anlamlı düzeyde başarısız oldukları görülmektedir. Anadolu
Öğretmen Lisesinden mezun olan öğrencilerin alan derslerindeki başarıları
incelendiğinde, bu öğrencilerin başarılarının, Anadolu, Yabancı Dil
Ağırlıklı, Düz (Genel) ve Özel lise türlerinden mezun olanların
başarılarından anlamlı düzeyde düşük olduğu bulunmuştur. Anadolu
Öğretmen Lisesinden mezun olan öğrencilerin servis derslerindeki (Türk
Dili ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi) başarıları incelendiğinde ise, bu
öğrencilerin başarılarının, Yabancı Dil Ağırlıklı liselerden mezun olanlardan
anlamlı düzeyde düşük olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 6 Issue: 2 |