The aim of this study, is determined the level of the organizational commitment that primary school principals rotated. In the survey that held in according to the general screening model, with the level of the organizational commitment that primary school principals rotated, the organizational commitments are determined the differentiation status of the sub-dimensions according to the demographic variables.288 administrators, who are being rotated and assigned to the primary school as a manager in 2010/2011 and still work at the same task as primary school principal in April and May 2012, do the sample of this survey. Findings of this survey is the commitment of theemotional commitments that primary school principals participant in the highest level, that is followed by the statements about the normative commitment and continuance commitment.
Bu araştırmanın amacı, rotasyona tabi tutulan ilköğretim okulu müdürlerinin örgütsel bağlılık düzeyinin belirlenmesidir. Genel tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada rotasyona tabi tutulan ilköğretim okulu müdürlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile alt boyutlarının demografik değişkenlere göre farklılaşma durumu incelenerek örgütsel bağlılık düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Avrupa yakasında 2010/2011 yıllarında rotasyona tabi tutularak ilköğretim okuluna müdür olarak atanan ve Nisan-Mayıs 2012 tarihi itibariyle hala aynı görev yerinde ilköğretim okul müdürü olarak görev yapan 288 yönetici oluşturmuştur. Araştırmanın bulguları, rotasyona tabi tutulan ilköğretim okulu müdürlerinin örgütlerine yönelik bağlılık boyutlarında duygusal bağlılığın yüksek çıkarak onu sırasıyla normatif bağlılık ve devam bağlılığın takip etmesidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 7, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 10 Issue: 1 |