Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2015, Volume: 12 Issue: 2, 59 - 68, 09.06.2015

Abstract

References

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. ve Aytunga, O. (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Okulu Öğ- retmenlerinin Eğitim İnançları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-19
  • Aydın, H. (2012). Felsefi Temelleri Işığında Yapılandırmacılık. Ankara: Nobel.
  • Bingham, C. (2011). Two educational ideas for 2011 and beyond. Studies in Philosophy & Education, 30(5), 513-519.
  • Brauner, C. J., & Burns, H. W. (1965). Problems in education an philosophy, In S.Büyükdüvenci (Trans.), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 15(2), 291–298.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimlerde Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem
  • Çetin, B., İlhan, M. ve Arslan, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Social Science, 5 (5), 149-170.
  • Demirel Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve Toplum. (Çev.: H.A. Başman). Ankara: Pegem
  • Doğanay, A., Sarı, M. (2003), İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefele- rine İlişkin Algıların Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1(3), 321-337.
  • Duman B., Ulubey, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini Ve İnterneti Kullanma Düzeylerine Etkisi İle İlgili Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 95-114
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 203-224
  • Ekiz, D. (2007). Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-12.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi
  • Geçici, S. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Anlayışları “Uşak İli Örneği”. Ya- yınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe üniversitesi, Afyon.
  • Gosselin, C. (2007). Philosophy and the role of teacher reflections on constructing gender. Educational Foundations, 21 (3/4), 39-57.
  • Hamrah, Z. S. (2012). Role of virtual education in higher education from the view of existence philosophy. Journal of Social Sciences, 8 (2): 207-215.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Kumral, O. (2014a). Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 4 (2), 131-144.
  • Kumral, O. (2014b). Predicting democratic attitudes and educational philosophies of student teachers. International Jurnal of Social Science & Education, 4(2), pp: 359-368
  • Kumral, O. (2015). Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 73-80.
  • Labaree, D.F. (2005). Progressivism, schools and schools of education: An American romance. Paedagogica Historica 41, 275–288
  • Livingston, M.J., McClain, B.R. & DeSpain, B.C. (1995). Assessing the Consistency Bet- ween Teachers. Philosophies and Educational Goals. Education, 116(1), 124-129.
  • McNeil, J.D. (1996). Curriculum: A comprehensive introduction. New York: Harper Collians.
  • Meyer, D. L. (2009). The poverty of constructivism. Educational Philosophy and Theory, 41(3), 332-341
  • Murphy, L., Mufti, E., & Kassem, D. (2009). Educational studies: An introduction. Berkshire: McGraw-Hill.
  • Neubert, S. (2010). Democracy and education in the twenty-first century: Deweyan prag- matism and the question of racism. Educatıonal Theory 60(4), 487-502
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. B. (1988). Curriculum. Foundations, principles and issues. New Jersey: Prentice Hall
  • Ornstein, A.C., Levine, D.U., Gutek, G.l., & Vocke, D.E. (2014). Foundations of education. Belmont: Wadsworth
  • Osler, J.E. (2013). The psychological efficacy of education as a science through personal, professıonal, and contextual inquiry of the affective learning domain. Journal on Educational Psychology, 6(4), 36-41
  • Ralston, S.J. (2011). A more practical pedagogical ideal: Searching for a criterion of De- weyan growth. Educational Theory 61(3), 351-364
  • Reed, D. F., Davis, M.D. (1999). Social reconstructionism for urban students. Clearing House, 72(5), 291-295
  • Saeverot, H. (2011). Kierkegaard, seduction, and existential education. Studies in Philo- sophy and Education, 30(6), 557-572.
  • Sönmez, V. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim felsefesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Turgut, İ. (1996). Eğitim üzerine felsefi bir deneme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Veal, W.R. (2007). The angle of incidence of progressivism in rural science education. Curriculum & Teaching Dialogue, 9(1/2), 201-219.
  • Watras, J. (2012). Developing a democratic view of academic subject matters: John De- wey, William Chandler Bagley and Boyd Henry Bode. Phılosophıcal Studıes in Educatıon, 43, 162-170
  • Weber, A. (1998). Felsefe tarihi (Çev, H.V. Eralp) İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Winch, C. (2012). For philosophy of education in teacher education. Oxford Review of Education, 38(3), 305 322.
  • Zierer, K. (2009). On the historical oblivion of August Hermann Niemeyer, a classic author on education. The Journal of Educational Thought 43(3), 197-222

ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Year 2015, Volume: 12 Issue: 2, 59 - 68, 09.06.2015

Abstract

Eğitim bir bilimdir ve tüm bilimlerde olduğu gibi felsefeye ihtiyaç duymaktadır. Eğitim ve
felsefe arasındaki bu ilişki eğitim felsefesini doğurmuştur. Eğitim felsefesi, eğitim programı
yapıcıları bakımından ve bu programı uygulayan öğretmenler açısından eğitim ortamının
oluşturmasında ve düzenlenmesinde en önemli yol göstericidir. Bu araştırmanın amacı
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören ve son sınıf öğrencileri olan
öğretmen adaylarının eğitim felsefelerini belirlemektir. Ayrıca eğitsel düşüncelerinin
bölüm ve cinsiyet temelinde farklılaşma durumunu ortaya çıkarmaktır. Nicel yöntemle
tasarlanan çalışmada tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıfında bulunan ve İngilizce Öğretmenliği,
Sınıf Eğitimi, Türkçe Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Okul Öncesi Öğretmenliği
bölümlerinde okuyan kadın ve erkek öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmada öğ-
retmen adaylarının daha yoğun olarak popüler (post pozitivist, yapılandırmacı) eğitim
felsefesine sahip oldukları görülmüştür. Cinsiyet temelinde ise erkeklerin daha geleneksel
(pozitivist, modernist) düşündükleri ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenim
gördükleri bölüme göre felsefelerinin değiştiği, bu araştırmanın diğer bir bulgusudur

References

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. ve Aytunga, O. (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Okulu Öğ- retmenlerinin Eğitim İnançları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-19
  • Aydın, H. (2012). Felsefi Temelleri Işığında Yapılandırmacılık. Ankara: Nobel.
  • Bingham, C. (2011). Two educational ideas for 2011 and beyond. Studies in Philosophy & Education, 30(5), 513-519.
  • Brauner, C. J., & Burns, H. W. (1965). Problems in education an philosophy, In S.Büyükdüvenci (Trans.), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 15(2), 291–298.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimlerde Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem
  • Çetin, B., İlhan, M. ve Arslan, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Social Science, 5 (5), 149-170.
  • Demirel Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve Toplum. (Çev.: H.A. Başman). Ankara: Pegem
  • Doğanay, A., Sarı, M. (2003), İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefele- rine İlişkin Algıların Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1(3), 321-337.
  • Duman B., Ulubey, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini Ve İnterneti Kullanma Düzeylerine Etkisi İle İlgili Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 95-114
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 203-224
  • Ekiz, D. (2007). Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-12.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi
  • Geçici, S. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Anlayışları “Uşak İli Örneği”. Ya- yınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe üniversitesi, Afyon.
  • Gosselin, C. (2007). Philosophy and the role of teacher reflections on constructing gender. Educational Foundations, 21 (3/4), 39-57.
  • Hamrah, Z. S. (2012). Role of virtual education in higher education from the view of existence philosophy. Journal of Social Sciences, 8 (2): 207-215.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Kumral, O. (2014a). Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 4 (2), 131-144.
  • Kumral, O. (2014b). Predicting democratic attitudes and educational philosophies of student teachers. International Jurnal of Social Science & Education, 4(2), pp: 359-368
  • Kumral, O. (2015). Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 73-80.
  • Labaree, D.F. (2005). Progressivism, schools and schools of education: An American romance. Paedagogica Historica 41, 275–288
  • Livingston, M.J., McClain, B.R. & DeSpain, B.C. (1995). Assessing the Consistency Bet- ween Teachers. Philosophies and Educational Goals. Education, 116(1), 124-129.
  • McNeil, J.D. (1996). Curriculum: A comprehensive introduction. New York: Harper Collians.
  • Meyer, D. L. (2009). The poverty of constructivism. Educational Philosophy and Theory, 41(3), 332-341
  • Murphy, L., Mufti, E., & Kassem, D. (2009). Educational studies: An introduction. Berkshire: McGraw-Hill.
  • Neubert, S. (2010). Democracy and education in the twenty-first century: Deweyan prag- matism and the question of racism. Educatıonal Theory 60(4), 487-502
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. B. (1988). Curriculum. Foundations, principles and issues. New Jersey: Prentice Hall
  • Ornstein, A.C., Levine, D.U., Gutek, G.l., & Vocke, D.E. (2014). Foundations of education. Belmont: Wadsworth
  • Osler, J.E. (2013). The psychological efficacy of education as a science through personal, professıonal, and contextual inquiry of the affective learning domain. Journal on Educational Psychology, 6(4), 36-41
  • Ralston, S.J. (2011). A more practical pedagogical ideal: Searching for a criterion of De- weyan growth. Educational Theory 61(3), 351-364
  • Reed, D. F., Davis, M.D. (1999). Social reconstructionism for urban students. Clearing House, 72(5), 291-295
  • Saeverot, H. (2011). Kierkegaard, seduction, and existential education. Studies in Philo- sophy and Education, 30(6), 557-572.
  • Sönmez, V. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim felsefesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Turgut, İ. (1996). Eğitim üzerine felsefi bir deneme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Veal, W.R. (2007). The angle of incidence of progressivism in rural science education. Curriculum & Teaching Dialogue, 9(1/2), 201-219.
  • Watras, J. (2012). Developing a democratic view of academic subject matters: John De- wey, William Chandler Bagley and Boyd Henry Bode. Phılosophıcal Studıes in Educatıon, 43, 162-170
  • Weber, A. (1998). Felsefe tarihi (Çev, H.V. Eralp) İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Winch, C. (2012). For philosophy of education in teacher education. Oxford Review of Education, 38(3), 305 322.
  • Zierer, K. (2009). On the historical oblivion of August Hermann Niemeyer, a classic author on education. The Journal of Educational Thought 43(3), 197-222

STUDENT TEACHERS’ PHILOSOPHY OF EDUCATION: CASE OF PAMUKKALE UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION

Year 2015, Volume: 12 Issue: 2, 59 - 68, 09.06.2015

Abstract

Education is a science and needs philosophy as in all sciences. This relationship between education and philosophy has led to the philosophy of education. Educational philosophy is the most important guide in the creation and regulation of the educational environment both for the program makers and teachers, as the practitioners of those programs. The purpose of this research is to determine the educational philosophy for prospective teachers who are the fourth year students studying at Pamukkale University Faculty of Education. The study, also, aims to reveal the differentiation case on the basis of the field and gender of the participants. This research was designed with survey research as a sort of a quantitative method. The participants of the research were prospective male and female fourth-year teachers studying at the departments of English Language Teaching, Classroom Education, Turkish Language Teaching, Social Sciences Education, and Preschool Education at Pamukkale University Faculty of Education. The research results reveal the fact that prospective teachers have, intensely, popular (post-positivist, constructivist) educational philosophies. On the basis of sex, the study results manifest that men have traditional perceptions (positivist, modernist) over education. Another finding of the research is that the educational philosophies of prospective teachers differ according to the departments they study.

References

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. ve Aytunga, O. (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Okulu Öğ- retmenlerinin Eğitim İnançları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-19
  • Aydın, H. (2012). Felsefi Temelleri Işığında Yapılandırmacılık. Ankara: Nobel.
  • Bingham, C. (2011). Two educational ideas for 2011 and beyond. Studies in Philosophy & Education, 30(5), 513-519.
  • Brauner, C. J., & Burns, H. W. (1965). Problems in education an philosophy, In S.Büyükdüvenci (Trans.), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 15(2), 291–298.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimlerde Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem
  • Çetin, B., İlhan, M. ve Arslan, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Social Science, 5 (5), 149-170.
  • Demirel Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve Toplum. (Çev.: H.A. Başman). Ankara: Pegem
  • Doğanay, A., Sarı, M. (2003), İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefele- rine İlişkin Algıların Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1(3), 321-337.
  • Duman B., Ulubey, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini Ve İnterneti Kullanma Düzeylerine Etkisi İle İlgili Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 95-114
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 203-224
  • Ekiz, D. (2007). Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-12.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi
  • Geçici, S. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Anlayışları “Uşak İli Örneği”. Ya- yınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe üniversitesi, Afyon.
  • Gosselin, C. (2007). Philosophy and the role of teacher reflections on constructing gender. Educational Foundations, 21 (3/4), 39-57.
  • Hamrah, Z. S. (2012). Role of virtual education in higher education from the view of existence philosophy. Journal of Social Sciences, 8 (2): 207-215.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Kumral, O. (2014a). Eğitsel düşünce ve uygulamalar (EDU) ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 4 (2), 131-144.
  • Kumral, O. (2014b). Predicting democratic attitudes and educational philosophies of student teachers. International Jurnal of Social Science & Education, 4(2), pp: 359-368
  • Kumral, O. (2015). Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 73-80.
  • Labaree, D.F. (2005). Progressivism, schools and schools of education: An American romance. Paedagogica Historica 41, 275–288
  • Livingston, M.J., McClain, B.R. & DeSpain, B.C. (1995). Assessing the Consistency Bet- ween Teachers. Philosophies and Educational Goals. Education, 116(1), 124-129.
  • McNeil, J.D. (1996). Curriculum: A comprehensive introduction. New York: Harper Collians.
  • Meyer, D. L. (2009). The poverty of constructivism. Educational Philosophy and Theory, 41(3), 332-341
  • Murphy, L., Mufti, E., & Kassem, D. (2009). Educational studies: An introduction. Berkshire: McGraw-Hill.
  • Neubert, S. (2010). Democracy and education in the twenty-first century: Deweyan prag- matism and the question of racism. Educatıonal Theory 60(4), 487-502
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. B. (1988). Curriculum. Foundations, principles and issues. New Jersey: Prentice Hall
  • Ornstein, A.C., Levine, D.U., Gutek, G.l., & Vocke, D.E. (2014). Foundations of education. Belmont: Wadsworth
  • Osler, J.E. (2013). The psychological efficacy of education as a science through personal, professıonal, and contextual inquiry of the affective learning domain. Journal on Educational Psychology, 6(4), 36-41
  • Ralston, S.J. (2011). A more practical pedagogical ideal: Searching for a criterion of De- weyan growth. Educational Theory 61(3), 351-364
  • Reed, D. F., Davis, M.D. (1999). Social reconstructionism for urban students. Clearing House, 72(5), 291-295
  • Saeverot, H. (2011). Kierkegaard, seduction, and existential education. Studies in Philo- sophy and Education, 30(6), 557-572.
  • Sönmez, V. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim felsefesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Turgut, İ. (1996). Eğitim üzerine felsefi bir deneme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Veal, W.R. (2007). The angle of incidence of progressivism in rural science education. Curriculum & Teaching Dialogue, 9(1/2), 201-219.
  • Watras, J. (2012). Developing a democratic view of academic subject matters: John De- wey, William Chandler Bagley and Boyd Henry Bode. Phılosophıcal Studıes in Educatıon, 43, 162-170
  • Weber, A. (1998). Felsefe tarihi (Çev, H.V. Eralp) İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • Winch, C. (2012). For philosophy of education in teacher education. Oxford Review of Education, 38(3), 305 322.
  • Zierer, K. (2009). On the historical oblivion of August Hermann Niemeyer, a classic author on education. The Journal of Educational Thought 43(3), 197-222
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Orhan Kumral

Publication Date June 9, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Kumral, O. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education, 12(2), 59-68.
AMA Kumral O. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. December 2015;12(2):59-68.
Chicago Kumral, Orhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education 12, no. 2 (December 2015): 59-68.
EndNote Kumral O (December 1, 2015) ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education 12 2 59–68.
IEEE O. Kumral, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”, HAYEF Journal of Education, vol. 12, no. 2, pp. 59–68, 2015.
ISNAD Kumral, Orhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education 12/2 (December 2015), 59-68.
JAMA Kumral O. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. 2015;12:59–68.
MLA Kumral, Orhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education, vol. 12, no. 2, 2015, pp. 59-68.
Vancouver Kumral O. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. 2015;12(2):59-68.