BibTex RIS Cite

ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ

Year 2007, Issue: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 16.01.2012

Abstract

Global markalar faaliyet gösterdikleri ülkelerin ekonomik ve kültürel şartlarına uyum sağlamaktan sorumludur. Bununla birlikte, global markalar yer aldıkları bütün ülkelerde ‘biricik' marka kimliklerini yapılandırmak ve sürdürmekten de sorumludurlar.  Global markaların ‘biricik' kimlikleri ait oldukları ülke orijinlerinden etkilenmektedir. Ülke orijini marka kimliğini belirleyen değerleri oluşturarak konumlandırma stratejisinde önemli bir yer edinebilmektedir. Dahası, ülke orijini esas alan markalar uluslar arası pazarda ülke kültürlerinin tanıtım aracı haline gelebilmektedir.

Çalışma, IKEA markasından yola çıkarak, ülke orijini ile global marka kimliği arasındaki ilişkiyi tartışmaktadır. Bu nedenle, IKEA markasının kimliğini, özellikle bu kimlikteki İsveçli değerleri betimlenmeyi amaçlamaktadır. Global bir markanın ülke orijininin marka kimliğine yansıması ve ‘biricik' değeri olarak sunulması çalışmada ayrıntılarıyla ele alınmıştır. Pek çok ülkede mağazaları bulunan IKEA'nın marka kimliği İsveç değerleri üzerine kurulmuştur. IKEA mağazalarında İsveç bayrağı ve yemekleri gibi birçok ulusal değer ilk bakışta fark edilmektedir. Bununla birlikte, IKEA markasına ait birçok görsel unsur ve markaya ait felsefe İsveç kültürüne has değerler taşımaktadır. Araştırma, IKEA mağaza yetkilileriyle derinlemesine görüşme, mağaza içi gözlem ve web sitesi dahil IKEA konseptini anlatan doküman taramasıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, IKEA'nın görsel faktörleri ve marka felsefesi İsveç kültürüyle yapılandırılmıştır. IKEA mağazaları İsveç değerlerini yansıtan tanıtıcı mecralardır.

Anahtar Kelimeler: Marka kimliği, ülke orijini, İsveçlilik.

 

Abstract: Reflections of The Country Origin upon Brand Idendity; Case Of Ikea

Global brands have to adapt to the economic and social conditions of the countries in which they do business. All global brands are also responsible to structure and continue their unique brand identities in the countries where they operate. The unique identities of the global brands are affected by the country of origin they belong to. Country of origin can have a significant place in the brand positioning strategy forming the values that make up the brand identity. Moreover, brands that make use of their origin of country may also become representatives of their county's culture in international markets.

Based on the example of IKEA, this paper discusses the relationship between brand origin and the identity of the global brand. A global brand's reflecting the origin of its country to its brand identity and the unique value of this will be examined in detail. IKEA which has many shops all over the world has built its brand identity on Swedish values. The research has been completed through a document survey telling about the IKEA concept including the full-in-depth interviews with shop representatives, observation within the stores and the website. Consequently, IKEA shops are advertisement channels reflecting the Swedish values.

Key words: Brand identity, country origin, Swedishness.

Year 2007, Issue: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, - , 16.01.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Filiz Otay Demir This is me

Publication Date January 16, 2012
Published in Issue Year 2007 Issue: 28 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Cite

APA Demir, F. O. (2012). ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(28). https://doi.org/10.17064/iüifhd.93749
AMA Demir FO. ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. January 2012;(28). doi:10.17064/iüifhd.93749
Chicago Demir, Filiz Otay. “ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, no. 28 (January 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.93749.
EndNote Demir FO (January 1, 2012) ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 28
IEEE F. O. Demir, “ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, no. 28, January 2012, doi: 10.17064/iüifhd.93749.
ISNAD Demir, Filiz Otay. “ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 28 (January 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.93749.
JAMA Demir FO. ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.93749.
MLA Demir, Filiz Otay. “ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, no. 28, 2012, doi:10.17064/iüifhd.93749.
Vancouver Demir FO. ÜLKE ORJİNİNİN MARKA KİMLİĞİNE YANSIMASI: IKEA ÖRNEĞİ. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(28).