Nowadays, along with the competition of the people against time, the importance of online shopping behavior has increased. The increase in internet usage not only created a new competitive area for companies, but also provided a new purchasing behavior setting for consumers. The main reasons for consumers tend to use this medium are more practical compared to store shopping behavior, opportunity to compare multiple similar products, detailed information about the product, no waiting in line during the shopping behavior, no problems like parking. Consumers, in this (online) environment, do not shop only to fill their needs, but at the same time they enjoy the consumption experience. This study is based on Arnold And Reynols’ (2003) work that founded over motivations of emotional buying behaviors. The study obtained the data by survey from seventy-two female academics of Communications Faculties of public and non-profit universities in Istanbul. The assumption of the study is there are differences between reasons of the hedonic shopping behavior of academics who work in public universities and the ones who work in non-profit universities. Toward this assumption, motivations of hedonic buying behavior and variables were set. In the result of the accordingly conducted survey, it is seen that the attitudes of hedonism of public university woman academicians differ from the ones in non-profit universities
Günümüzde insanların zamanla yarışmasıyla beraber çevrimiçi satın alma davranışının önemi artmıştır. İnternet kullanımının artması sadece firmalara yeni rekabetçi alan yaratmamış̧, tüketiciler için de yeni bir satın alma davranışı ortamı sağlamıştır. Tüketicilerin bu ortama yönelmelerinin temel nedeni, mağaza satın alma davranışına göre daha pratik olması, birden çok benzer ürün arasında kıyaslama imkânı, ürün hakkında detaylı bilgi, satın alma davranışı sırasında sıra bekleme, otopark gibi sorunlarının olmamasıdır. Tüketiciler bu ortamda sadece ihtiyaçlarını gidermek için satın alma davranışı yapmamakta, aynı zamanda tüketim deneyiminden zevk almaktadırlar. Bu tüketimde önemli olan eylemin bir deneyim haline gelmesidir. Bu çalışmada, Arnold ve Reynolds (2003)’un çalışması temel alınmıştır ve çalışmanın temeli de hazsal satın alma davranışı motivasyonlarıdır. Çalışma, İstanbul’daki devlet ve vakıf üniversitelerinin İletişim Fakülteleri’nde çalışan yetmiş iki kadın akademisyen üzerinde anket yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmanın varsayımı; Devlet ile vakıf üniversitelerindeki kadın akademisyenlerin hedonik satın alma davranışına yönelten nedenler arasında farklılıklar olduğudur. Bu varsayım doğrultusunda hedonik satın alma davranışı motivasyonları ve değişkenleri oluşturulmuştur. Bu doğrultuda yapılan anket çalışmasının sonucunda görülen, devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan kadın akademisyenlerin hedonik satın alma davranışları arasında farklılıkların bulunmasıdır.
Hedonizm Çevrimiçi Satın Alma Davranışı Kadın Akademisyenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 48 |